چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

کارگردان پیشکسوت تئاتر: می‌روند که شهاب حسینی را ببینند، نه تئاتر را

هادی مرزبان

وقایع اتفاقیه: هادی مرزبان کارگردان پیشکسوت تئاتر گفت: من آقای شهاب حسینی را دوست دارم سؤال مهمی دراین‌میان مطرح می‌شود؛ اگر فروش بلیت‌های یک میلیون تومانی برای تئاتر آقای شهاب حسینی واقعیت داشته باشد، باید دید آدم‌هایی که برای تماشای تئاتر ایشان اقدام می‌کنند، واقعا می‌روند تئاتر ببینند؟ آیا من و شما هم اعتقاد داریم این مخاطبان به صرف تماشای تئاتر به سالن می‌روند؟

من اعتقاد دارم کسی که یک میلیون تومان برای تهیه بلیت تئاتر هزینه می‌کند، اصلا برای تماشای تئاتر نمی‌آید. ما یکسری آدم مرفه در جامعه خود داریم که به‌دنبال تئاترهایی خاص هستند.


به نظر من کثرت تماشاگر هرگز نمی‌تواند دلیلی باشد بر اینکه آیا تئاتری موفق است یا خیر. یکی از بزرگان تئاتر همیشه به من می‌گفت «بهتر است فقط پنج ردیف تماشاگر در سالن حضور پیدا کنند اما مخاطب واقعی تئاتر باشند.» من هرگز به این مسئله اعتقادی نداشته‌ام و اصلا مسائلی مانند بازار سیاه را قبول ندارم و این موضوع را توهین می‌دانم. خودم ازجمله کسانی بودم که در جلسات هماهنگی اجراهایم، چانه می‌زدم تا قیمت بلیت اجرایم کمتر شود چون معتقد بودم اگر یک کارمند بخواهد به تماشای اجرای من بیاید، با دو بچه و همسرش چهار نفر می‌شوند و تهیه بلیت 50، 60 هزار تومانی هم برای او مشکل است. من چانه زدم و قیمت بلیت تئاتر خودمان را در حد 30 هزار تومان نگه داشتم. به‌هیچ‌عنوان قبول ندارم با یک میلیون تومان برای هر بلیت قرار است اتفاق ویژه‌ای برای تئاتر رخ دهد. تئاتر نباید وارد این مسائل شود و مطمئنم چنین هم نخواهد شد. اگر هم قرار باشد چنین اتفاقی رخ دهد، آن را توهین می‌دانم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.