یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸

براساس شنیده های خبرنگار سینماپرس

جشنواره سینمایی که دو ساله هم نشد/ جشنواره فیلم «سلامت» برگزار نمی شود!

جشنواره فیلم سلامت

سینماپرس: بنابر شنیده های خبرنگار سینماپرس، جشنواره فیلم سلامت به دلیل پیش بینی استقبال سرد هنرمندان و رسانه ها و همچنین مشغله فراوان دبیر جشنواره در سازمان سینمایی برگزار نخواهد شد و فقط با برگزاری یک مراسم با نام اختتامیه! و اهدای جوایز به برگزیدگانش به کار خود پایان خواهد داد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، در حالی که در خبرهای ارسالی از سوی روابط عمومی حاکی از برگزاری جشنواره فیلم سلامت از 1 شهریور تا 5 شهریور است ولی شنیده های خبرنگار سینماپرس از لغو برگزاری این جشنواره خبر می دهد.

جشنواره فیلم سلامت که با همت وزارت بهداشت برپا شده است هنوز به دومین سال برگزاری اش نرسیده است که بن بست رسید و به دلیل پیش بینی از استقبال سرد هنرمندان و رسانه ها که سال قبل نیز شاهد آن بودیم و همچنین مشغله دبیر جشنواره که در قامت معاون نظارت و ارزشیابی نیز فعالیت می کند برگزار نخواهد شد و فقط به برگزاری یک مراسم با نام اختتامیه! و اهدای جوایز به برگزیدگانش بسنده خواهد کرد.

اهمیت قائل شدن به جشنواره‌های سینمایی٬ اما از زمانی به بعد تبدیل به یک مد شد٬ به این ترتیب که هر نهاد و سازمانی در کنار کارهای معمول خود به این نتیجه رسید می‌تواند جشنواره فیلمی هم برگزار کند و در نتیجه این نگاه جشنواره‌های سینمایی از گوشه و کنار سربرآوردند و اغلب آن‌ها همچون سربرآوردن‌های هر از گاهی٬ خیلی زود هم تعطیل شدند. البته این تعطیلی‌ها مانع از رشد عددی جشنواره‌های سینمایی نشد٬ زیرا اگر نهادی از برگزاری جشنواره صرف‌نظر می‌کرد٬ نهادی دیگر وارد میدان می‌شد و در نهایت همه این‌ها سبب شده بخشی از انرژی سینمای ایران سالانه صرف برپایی جشنواره شود و بودجه‌هایی که می‌توانند به یاری تولیدات سینمای ایران بیایند٬ برای برگزاری مراسم افتتاح و پایانی صرف شود.

پراکندگی و گاه تداخل موضوعات افزایش یافته است و با نگاهی کاملا کوتاه و گذرا به برگزاری جشنواره ها روشن می‌شود٬ غیر از معدود  جشنواره‌های باسابقه اغلب جشنواره‌ها چندان عمری ندارند و تجربه نشان داده چندان هم نمی‌توان به بقای آنان امید بست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.