شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

شورجه در آستانه روز مقاومت اسلامی عنوان کرد؛

تأکید بر لزوم انقلاب مدیریتی در کشور/ تا زمانی که مسئولی دنبال سلفی انداختن با امثال «موگرینی»ها باشد فرهنگ ارزشی بیشتر دچار افول می شود

سینماگران و سالروز مقاومت اسلامی/۳

جمال شورجه

سینماپرس: جمال شورجه کارگردان سینما در آستانه روز مقاومت اسلامی با انتقاد از شرایط فعلی سینمای مقاومت و ارزشی در کشور گفت: متأسفانه سینمای مقاومت مانند سینمای دفاع مقدس بی والی، بی بانی و بی صاحب است و هیچ یک از مسئولان فرهنگی و هنری کشور کمترین توجهی به این سینمای مهم، ارزشی و استراتژیک ندارند.

کارگردان فیلم سینمایی «سی و سه روز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تنها مقام معظم رهبری هستند که بارها در سخنرانی ها و فرمایشات شان از لزوم توجه به این سینمای مهم سخن می گویند که متأسفانه گوش شنوایی برای شنیدن این فرمایشات نیز وجود ندارد. ورازت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی به عنوان متولی اصلی تولید و حمایت از آثار سینمایی اهتمام چندانی برای توجه به این سینمای مهم ندارند و این سینما را بدون بانی و بدون سرپرست رها کرده اند و به همین علت است که تمامی هنرمندان دغدغه مند و فعال این عرصه سال ها است دچار بی پناهی و بی سر و سامانی شده و اغلب آن ها خانه نشین شده اند.

وی سپس در پاسخ به این سوأل که وظیفه نهادهای نظارتی بر عملکرد دستگاه های دولتی در این باره چیست اظهار داشت: اگر هر شخصی، هر دستگاه و هر نهادی در کشور ما به مسئولیت قانونی خود درست عمل می کرد ما شاهد اتفاقات عجیب و غریب در کشورمان نبودیم؛ اگر دستگاه ها و نهادهای ناظر وظیفه خود را درست انجام می دادند این همه اختلاس در کشور صورت نمی گرفت، اگر کمی دغدغه در عرصه فرهنگ و هنر کشور وجود داشت ما امروزه شاهد ولنگاری و شلختگی شدید و اسفبار فرهنگی در کشورمان نبودیم.

شورجه خاطرنشان کرد: ما نهادهای ناظر بسیاری مانند سازمان بازرسی کل کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی و... را داریم که باید با اهتمام جدی نسبت به این گونه مسائل ورود پیدا کنند اما متأسفانه گویا آن ها دچار کم توجهی و یا حتی بی بصیرتی شده اند و به همین علت است که اعتنای چندانی به آنچه توسط دولتمردان در وزارتخانه ها و دستگاه ها و سازمان های مختلف کشور صورت می گیرد ندارند.

کارگردان فیلم سینمایی «باشگاه سری» در همین راستا تصریح کرد: وضعیت امروز کشور یادآور این شعر است که «گر حکم شود که مست گیرند، در شهر هر آنچه هست گیرند!»؛ متأسفانه امروزه وضعیت مسئولان و دولتمردان ما این گونه شده است. ما نه تنها در عرصه سینما و فرهنگ و هنر که در تمامی عرصه ها دچار نوعی ولنگاری شده ایم. اقتصاد، سیاست خارجه، بهداشت و درمان و سایر حوزه های دیگر کشور نیز دست کمی از حوزه فرهنگ و هنر ندارند و در تمامی این حوزه ها آشفتگی های شدیدی وجود دارد.

این سینماگر تأکید کرد: مسئولان کشور ثابت کرده اند که یا کارشان را بلد نیستند و یا به دلیل باندبازی های رایج و ترجیح دادن منافع حزبی و جناحی شان توجهی به اتفاقات دردآوری که در کشور رخ می دهد ندارند. ما از مشکل شدید سیستم مدیریتی در کشور رنج می بریم و از این رو بنده معتقدم باید یک انقلاب مدیریتی در کشور رخ بدهد و نیروهای جوان، متعهد، انقلابی و دغدغه مند روی کار بیایند تا کشور ما دچار تحولات مثبتی در همه حوزه ها از جمله حوزه فرهنگ و هنر شود.

کارگردان فیلم سینمایی «عملیات کرکوک» در همین راستا تصریح کرد: تا زمانی که مسئولان کشور عاشق سلفی انداختن با امثال «موگرینی» ها هستند فرهنگ ارزشی بیشتر دچار افول می شود؛ متأسفانه روحیه انقلابی گری در تمامی سیستم مدیریتی کشور از بین رفته و مسئولان ما به جای توجه به رضای خدا و قرب الهی برای مادیات و نفس و دنیا و خانواده های شان کار و تلاش می کنند. ما تا زمانی که شاهد حضور مدیران و مسئولانی در کشور هستیم که برای عکس گرفتن با یک غربی اینطور آبرو ریزی راه می اندازند نمی توانیم امیدی به بهبود اوضاع و شرایط داشته باشیم.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم توجه به اولویت های ارزشی و مهمی همچون مقاومت اسلامی، دفاع مقدس و... با درایت و بصیرت در دستور کار مدیران فرهنگی کشور قرار بگیرد و تمامی هنرمندان فعال و دغدغه مند این حوزه هم بر اساس فرمان «آتش به اختیار» مقام معظم رهبری وارد میدان شوند و در راستای ترویج این فرهنگ ارزشی و مهم کار و تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.