جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

سیدزاده در آستانه روز مقاومت اسلامی:

حوزه فرهنگ و هنر برای دولتمردان خالی از اهمیت است/ پرداختن به سینمای مقاومت باید توسط افرادی باشد که انقلاب را درک کردند

سینماگران و سالروز مقاومت اسلامی/۲

سید سعید سید زاده

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما در آستانه روز مقاومت اسلامی گفت: حوزه فرهنگی کشور باید متمرکز اداره شود تا دیگر شاهد بی توجهی به ارزش ها در این عرصه نباشیم و بیش از این دچار پسرفت نشویم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر مدیریت سیستم فرهنگی کشور متمرکز شود و اجازه دخالت هیچ یک از دستگاه ها و نهادهای دولتی در این حوزه را ندهند مطمئناً دیگر هیچ روزنه و منفذی برای نفوذ فرهنگی پیدا نمی شود و حوزه فرهنگ در کشور ما عرصه سالمی برای ترویج و توزیع آثار ارزشی می گردد. بنده یقین دارم حوزه فرهنگی اگر تحت نظارت ولی فقیه باشد ما شاهد پیشرفت های روزافزون در این حوزه خواهیم بود و سیستم اداره این حوزه پس از سال ها درست عمل خواهد کرد.

وی ادامه داد: پرداختن به سینمای مقاومت و ارزشی و سینمایی که منبعث از آرمان های ارزشمند انقلاب اسلامی است باید توسط افرادی صورت بگیرد که انقلاب اسلامی را به خوبی درک کرده اند و ارزش ها و آرمان های نشأت گرفته از این انقلاب بزرگ را باور دارند. ما باید آگاه باشیم که اگر این اتفاق رخ ندهد ما دچار محجوریت در این حوزه بسیار مهم می شویم و دیگر نجات دادن این سینما چندان کار آسانی نخواهد بود.

سیدزاده سپس با تأکید بر اینکه هنوز در کشور ما نسل انقلاب حضور دارند اظهار داشت: ما هنوز شاهد حضور افرادی هستیم که برای دفاع از مظلوم قلب شان می تپد؛ ما هنوز افرادی را در کشورمان داریم که نبض شان تنها برای پاسداری از اهداف و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی می زند؛ ما هنوز جوانان و بزرگترهایی را داریم که برای دفاع از ناموس و مال و جان مردم حاضرند جانشان را در مقابل دشمنان بر کف دست های شان بگذارند؛ پس باید از این ظرفیت ها و این پتانسیل ها به درستی استفاده کنیم و نگذاریم این ظرفیت های عظیم بیهوده به بطالت بروند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه متأسفانه امروزه توجه دولت تنها به حوزه اقتصاد است و حوزه فرهنگ و هنر به طور کل برای دولتمردان خالی از اهمیت است تصریح کرد: تأکید من به تمامی دولتمردان این است که اقتصاد بدون فرهنگ هیچ معنایی ندارد؛ ما باید با توجه به فرهنگ بتوانیم در تمامی حوزه ها و زمینه ها مردم و مسئولان کشور را برای بهبود و ساماندهی اوضاع و شرایط کشور به مسیر درست هدایت کنیم؛ این حوزه مهم فرهنگ و هنر است که تأثیرات شگفتی را به بار می آورد و می تواند در تمامی عرصه ها ما را یاری کند.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: ما به هیچ دلیلی نباید اجازه دهیم تا ارزش ها و دستاوردهای مهمی همچون مقاومت اسلامی، دفاع مقدس و... در کشورمان به فراموشی سپرده شود؛ ما باید همواره برای یادآوری به نسل جوان آثار فرهنگی و هنری مبتنی بر ارزش ها و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی، مقاومت اسلامی و مدافعان حرم را تولید کنیم و درصدد باشیم تا فرهنگ های والای این حوزه را ترویج کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.