سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴

«هیس پسرها فریاد نمی‌زنند» پوران درخشنده در انتظار پروانه ساخت

پوران درخشنده

سینماپرس: جدیدترین فیلمنامه پوران درخشنده با موضوع تربیتی درباره پسرها و مشکلات آنان در جامعه در انتظار پروانه ساخت از وزارت ارشاد است.

به گزارش سینماپرس، پوران درخشنده بعد از ساخت «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» در سال 1391، تصمیم به ساخت فیلمی با عنوان «هیس پسرها فریاد نمی‌زنند» گرفت که مدت‌هاست تحقیقات این فیلم را آغاز کرده است.

وی درباره تحقیق درباره این پروژه توضیح داد: تحقیقات این فیلمنامه را مدت‌هاست آغاز کردم . با توجه به تحقیقات صورت گرفته وضعیت پسرها در جامعه نگران کننده‌تر از دخترها است زیرا خانواده‌ها بیشتر با این پیش فرض که فرزند پسر باید در جامعه باشد و آزادی‌ عمل بیشتری می‌تواند داشته باشد در حفاظت و مراقبت از فرزندهای ذکور خود کمتر سخت‌گیر هستند و برای این کودکان اتفاقات ناگواری رخ می‌دهد .

درخشنده ادامه داد: با توجه به تحقیقات گسترده که انجام دادم کودکان ذکور خانواده‌ها  هم برخلاف تصور جامعه در معرض خطر و آسیب‌های اجتماعی هستند . به محض دریافت پروانه ساخت تلاش می‌کنم کارهای مربوط به تولید فیلم فراهم شده و کار را جلوی دوربین ببرم. 

فیلمنامه جدید پوران درخشنده که براساس مشکلات پسران نوشته شده است مدت‌هاست برای اخذ پروانه ساخت به وزارت ارشاد ارائه شده اما هنوز نتوانسته مجوز ساخت از این وزارتخانه دریافت کند. این در حالی است که چندی  در مراسمی که در موزه سینما برگزار شد از آثار این کارگردان رونمایی و اکثر حاضران از جمله رئیس سازمان سینمایی وقت از ایشان به عنوان کارگردانی که به مسایل اجتماع با نگاه آموزشی و تربیتی توجه دارد، قدردانی کرد.

فیلم «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» در سال 1392 به نمایش درآمد و جزو فیلم‌های پرمخاطب بود. فیلم «زیر سقف دودی» ساخته درخشنده همچنان بر پرده سینماها است.

* فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.