چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲

نفوذ مویرگی چینی‌ها در هالیوود

تسنیم: چند سالی هست که چینی‌ها مشغول نفوذ در سیستم هالیوود هستند. آنها در این راستا دنبال خرید یک استودیوی مشهور در آمریکا هم هستند.

 اثر موج چینی هالیوود چند سالی هست که در سینماهای دنیا دیده شده است. کشور بزرگ شرق آسیا، این روند را ابتدا با سفارش پروژه های مختلف به هالیوود آغاز کرد و با دعوت از کارگردان های صاحب نام، چین را تبدیل به لوکیشنی مناسب برای پروژه های بزرگ کرد. این موضوع برای کمپانی های هالیوودی هم فرصت مناسبی بود. چرا که تجربه ثابت کرد مردم چین، از فیلم هایی که در کشورشان فیلمبرداری شده باشد، بیشتر استقبال می کنند. به طوری که این گونه فیلم ها گاهی در چین مساوی خود آمریکا فروش می‌کرد.


بعد از عبور از این مرحله، ثروتمندان چینی به فکر تهیه‌کنندگی در آمریکا و سفارش پروژه‌های مشترک افتادند و حالا یک شرکت چینی می خواهد استودیویی در هالیوود را هم بخرد تا روند ساخت فیلم‌های چینی در آمریکا را راحت تر کرده و تسریع ببخشد. شرکت رسانه ای تنگ، در آخرین مراحل برای خرید شرکت اوپن رود فیلمز آمریکا است. این شرکت در طول سال های کوتاهی که از تاسیسش می گذرد فیلم هایی مثل «اسنودن» اولیور استون، «شب گرد» دن گیلروی و فیلم ضد ایرانی «گلاب» را تهیه کرده است. این شرکت سال 2015 تهیه کننده فیلم «اسپاتلایت» بود که به خاطر آن در مراسم اسکار موفق به بردن جایزه اسکار بهترین فیلم هم شد.

اگرچه هنوز توافق مالی رخ نداده اما طبق آخرین شنیده ها صحبت از معامله ای دو میلیون دلار شده است. وال استریت ژورنال ادعا می کند این اتفاق می تواند در همین هفته نهایی شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.