چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

کوروش تهامی: با من مصاحبه کردند اما تصویری زرد روی مجله زدند

کوروش تهامی

میزان: بازیگر فیلم "رگ خواب" گفت: اتفاقات ناخوشایندی طی این مدت برای من افتاده به این صورت که برای یک مجله متوسط با من مصاحبه شده و بعد از انتشار می‌بینم نه تنها هیچ عکسی از من روی جلد مجله نیست بلکه تصاویری زرد روی مجله چاپ شده است.

کوروش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها اکران موفق فیلم سینمایی "رگ خواب" را پشت سر می‌گذارد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی میزان درخصوص مشکلاتی که پس از گفت‌وگو با یک مجله برای وی به وجود آمده است گفت: اتفاقات ناخوشایندی طی این مدت برای من افتاده است. مدتی پیش با یکی از مجلات نسبتاً متوسط گفت‌وگو کردم و بعد از آن متوجه شدم که در آن شماره مورد نظر که مصاحبه من قرار داشت، هیچ عکسی از من روی جلد مجله نیست.


وی در همین راستا ادامه داد: داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود چون نه تنها عکسی از من روی جلد نبود بلکه روی جلد را با عکس‌های کاملاً زرد و بی‌ربط پر کرده بودند. من هنرمند تازه‌کاری نیستم و سالها در این حرفه مشغولم. بدون شک قواعد را می‌دانم و تعجب می‌کنم که چطور با بازیگری که سالها در تلویزیون و سینما بوده و هم‌اکنون فیلمی روی پرده دارد اینگونه برخورد می‌کنند. دوست ندارم با مجله‌ای مصاحبه کنم که جلدش با عکس‌های زرد پر شده است.

بازیگر فیلم حمید نعمت‌الله انعکاس درست اخبار را اولین وظیفه خبرنگار دانست و تاکید کرد: برخی خبرنگاران صحبت‌های ما را مدلی دیگر و آن طور که می‌خواهند انعکاس می‌دهند و در وهله بعدی پس از گفت‌وگو همه چیز را فراموش کرده و موضوع مصاحبه را به هیچ وجه پیگیری نمی‌کنند. بعضی دوست دارند صرفاً مصاحبه‌ای انجام دهند و بدون اینکه شان آن هنرمند را در نظر بگیرند آن خبر را به هر شکلی منتشر می‌کنند و من از این اتفاق گله دارم.

بازیگر سریال "زیر تیغ" با اشاره به شان والای هنرمندان ادامه داد: من همیشه با هر خبرنگاری با کمال میل گفت‌وگو می‌کنم و به آنها احترام گذاشته و می‌گذارم. فکر می‌کنم برخی خبرنگاران صرفاً کارشان را در حد انجام وظیفه و رفع تکلیف انجام می‌دهند و چیزی مازاد در شان یک هنرمند اتفاق نمی‌افتد.
 
وی با نقد استفاده ابزاری از مصاحبه‌ها و سوژه شدن هنرمندان اذعان کرد: اگر شما فیلمی بازی کنید و آن فیلم اکران شود همه به سوی شما می‌آیند و چندین بار برای مصاحبه با شما تماس می‌گیرند تا بالاخره به هر نحوی مصاحبه کنند. در چنین روزهایی هنرمند بیشتر تبدیل به یک سوژه خبری می‌شود تا بتواند کلیک یک سایت را بالا برده و یا اینکه صفحات را پر کند.
بازیگر فیلم "آشوب" در ادامه افزود: اینکه صرفاً یک هنرمند روی بورس بوده و کار می‌کند و گفت‌وگو با وی برای آن رسانه برد خبری دارد به نظرم اصلاً جالب نیست. رسانه باید به غیر از پرکردن صفحه برای خود آن هنرمند هم ارزش قائل شود. بعد از مدتی به شخصه به تمامی این مناسبات آگاه شدم و به همین خاطر کمتر میلی برای مصاحبه دارم. الان با فیلم رگ خواب روی پرده هستم اما بعد از آن اگر روزی بیکار شدم باید دید چقدر به سراغ من ‌می‌آیند.

تهامی با اشاره به حضور خبرنگارانی متعهد در عرصه خبر خاطرنشان کرد: البته هنوز هستند خبرنگارانی که کاملاً متعهد هستند و دغدغه‌مند کارشان را انجام می‌دهند اما روز به روز بر تعداد خبرنگار نماها اضافه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.