شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

کدام استان رکورددار ارسال اثر به جشنواره فیلم کوتاه تهران شد؟

جشنواره فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: براساس تفکیک استانی، اصفهان با ارسال ۸۲ فیلم برای حضور در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اعلام آمادگی کرد و رکورددار ارسال فیلم شد.

به گزارش سینماپرس، با پایان یافتن مهلت ارسال آثار، تعداد ۷۴۴۴ فیلم در ۲ بخش ملی و بین‌الملل متقاضی حضور در جشنواره سی و چهارم شدند. ۶۷۰ اثراز مجموع ۱۴۸۵ فیلم بخش ملی به استان تهران و ۸۱۵ اثر به سایر استان‌ها تعلق دارد.

بر اساس تفکیک استانی انجام شده، از میان استان‌های متقاضی اصفهان با ارسال ۸۲ فیلم مقام نخست را به خود اختصاص داد. استان‌های خراسان رضوی و فارس نیز هر کدام با ۶۸ اثر در مقام دوم و البرز با ۵۹ فیلم در مقام سوم ایستاد. استان خوزستان با ۵۰ اثر رتبه چهارم، گیلان با ۴۷ فیلم پنجم و کردستان با ۳۷ اثر رتبه ششم را در اختیار گرفتند.

مقام‌های هفتم تا نهم را استان‌های مازندران، آذربایجان شرقی و قم به ترتیب با ۳۶، ۳۳ و ۳۰ اثر به خود اختصاص دادند. همچنین لرستان و همدان هر کدام با ۲۹ فیلم در رتبه دهم و بوشهر و کرمانشاه با ۲۵ اثر در مقام یازدهم ایستادند. مقام دوازدهم به استان اردبیل با ۲۴ اثر و سیزدهم به آذربایجان غربی با ۲۲ اثر تعلق گرفت.

استان‌های کرمان و کهگیلویه و بویر احمد نیز به ترتیب با ۱۶ و ۱۵ اثر در رتبه چهاردهم و پانزدهم قرار گرفتند. استان‌های قزوین و مرکزی نیز هر کدام با ۱۴ اثر رتبه شانزدهم و استان‌های چهارمحال و بختیاری، هرمزگان و یزد هر کدام با ۱۳ اثر مقام هفدهم را به خود اختصاص دادند. سیستان و بلوچستان و گلستان هر کدام با ۱۰ فیلم در رتبه هجدهم و خراسان جنوبی و زنجان هر کدام با ۹ اثر در مقام نوزدهم ایستادند.

خراسان شمالی، ایلام و سمنان هر کدام به ترتیب با ۶، ۵ و ۴ فیلم استان‌هایی بودند که کمترین فیلم را به دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ارسال کرده‌اند و در رتبه بیستم تا بیست و دوم قرار گرفتند. در تفکیک موضوعی نیز ۸۸۸ اثر داستانی، ۲۳۵ اثر مستند، ۹۸ اثر پویانمایی و ۲۶۴ اثر تجربی به دبیرخانه رسیده است.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سید صادق موسوی ۲۵ تا ۳۰ مهر ماه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.