دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱

کارگردان فیلم سینمایی «سیب و سلما»:

وزیر ارشاد بر اساس فرهنگ انقلاب اسلامی استراتژی ها را تبیین کند/ ایجاد همدلی میان اهالی فرهنگ و هنر نیاز امروز

انتظارات سینماگران از وزیر ارشاد دولت دوازدهم/۹

حبیب الله بهمنی

سینماپرس: حبیب الله بهمنی کارگردان سینما همزمان با انتخاب سیدعباس صالحی به عنوان وزیر ارشاد گفت: انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی بود و وزیر ارشاد موظف است بر اساس فرهنگ انقلاب اسلامی استراتژی های این حوزه مهم را تبیین کند و اگر به این نکته توجه نداشته باشد مانند گذشته شاهد حرکت وی در مسیری غلط خواهیم بود.

کارگردان فیلم سینمایی «شب کایتها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: قطعاً مطالبات ما از شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خارج از مطالبات نظام و انقلاب اسلامی نیست؛ هر وزیری که در وزارت ارشاد مستقر می شود باید به اصل اساسی نظام و انقلاب اسلامی پایبند باشد و فرقی ندارد که چه رئیس جمهوری با چه رویکردی وی را معرفی کرده و او چه دیدگاه حزبی و جناحی دارد؛ آنچه مهم است اینکه وی باید استراتژی مشخصی برگرفته از اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر داشته باشد.

وی ادامه داد: استراتژی های انقلاب اسلامی شاید نانوشته باشد اما نامشخص نیست و تمامی مردم انقلابی ایران نسبت به آن آگاهی کامل دارند؛ انقلاب اسلامی ما انقلابی فرهنگی بود نه انقلابی صرفاً سیاسی و یا اقتصادی!؛ ملت فهیم و آگاه ایران بر اساس مطالبات فرهنگی شان انقلاب شکوهمند اسلامی را رقم زدند و مبنای انقلاب ما فرهنگ و ترویج دین مبین اسلام بوده است از این رو شخص وزیر ارشاد بایستی با توجه به این ارزش های اصیل انقلابی این حوزه مهم و حیاتی را به پیش براند.

بهمنی سپس با تأکید بر اینکه متأسفانه طی سال های اخیر ما شاهد آن بودیم که این مطالبات از سوی مسئولان فرهنگی و هنری کشور چندان جدی گرفته نشده اند اظهار داشت: هر وزیری که اداره امور فرهنگی و هنری کشور را در دست می گیرد موظف است یکایک معاونت ها و زیردستی های خود را قانع کند که اداره امور فرهنگی بر اساس اصول انقلاب اسلامی باید به پیش رانده شود. شخص وزیر همچنان موظف است سیاست گذاران و مدیران بالادستی خود را نیز قانع نماید که بایستی حوزه فرهنگی کشور نه بر اساس دیدگاه های شخصی آن ها که بر اساس اصل نظام و انقلاب اسلامی و مطالبات جدی شخص مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و هنر جلو برود.

این فیلمساز تأکید کرد: از سوی دیگر شخص وزیر ارشاد بایستی میان یکایک اهالی فرهنگ و هنر در کشور فضای همدلی و اتحاد و انسجام ایجاد کند؛ وی بایستی با ترسیم یک هدف مشترک تمامی هنرمندان و فرهنگیان را در یک صف واحد قرار دهد و نگذارد برخی از افراد فریب خورده و به بیراهه ها و کجراهه هایی کشیده شوند که با اصل نظام و انقلاب اسلامی دارای منافات است.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم شخص وزیر ارشاد به این مطالب توجه جدی داشته باشد در غیر این صورت ما شاهد آن خواهیم بود که وی همان مسیر غلط گذشتگان را ادامه دهد و حوزه فرهنگی و هنری کشور را بیش از پیش به سمت اضمحلال و نابودی ببرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.