یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲

چه کسانی تهیه‌کننده فیلم‌اولی‌ها می‌شوند؟

مهر: دبیر شورای عالی تهیه کنندگان از جلسه‌ای خبر داد که طی آن موضوع تهیه‌کنندگی فیلم های کارگردانان فیلم‌اولی بررسی و نکاتی مطرح شده است.

دوشنبه ۱۶ مرداد ماه جلسه ای میان نمایندگان کانون کارگردانان با انجمن تهیه کننده - کارگردانان برگزار شد که در آن به بررسی مسایل صنفی سینمای ایران پرداختند. طی این نشست هر دو تشکل صنفی موضوع فیلمسازیِ کارگردانانی را که قصد دارند برای اولین بار فیلم بلند سینمایی بسازند مورد بررسی قرار دادند. در این نشست هر دو تشکل تاکید کردند تهیه کنندگی فیلم های کارگردانان اول بهتر است به عهده‌ تهیه کنندگانی قرار گیرد که خود قبلا تجربه کارگردانی داشته‌اند.


مهرداد فرید دبیر شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایران و نایب رییس انجمن تهیه کننده-کارگردانان گفت: دوشنبه هفته گذشته ۱۶ مرداد ماه، جلسه ای بین نمایندگان کانون کارگردانان با انجمن تهیه کننده-کارگردانان برگزار شد و در نهایت هر دو انجمن به این نتیجه رسیدند که تهیه کنندگی فیلم های کارگردانان اول بهتر است برعهده‌ آن دسته از تهیه کنندگانی باشد که قبلا تجربه کارگردانی داشته‌اند چرا که کارگردانان فیلم اول در چنین شرایطی دیگر نیازی به مشاور کارگردان ندارند.

وی ادامه داد: در واقع زمانی که کارگردانان جوان اولین تجربه بلند سینمایی خود را پشت سر می گذارند، بی شک در طول کار نیاز به همراهی و مشورت در حوزه کارگردانی خواهند داشت که در چنین شرایطی تهیه کننده ای که خود پیش از این تجربه کارگردانی داشته می تواند در این زمینه به آن کارگردان جوان کمک کند.

فرید در پایان گفت: البته این امر به این معنا نیست که تهیه کنندگانی که تنها به عنوان تهیه کننده فعالیت می کنند، اجازه نداشته باشند که تهیه کنندگی فیلم های اول را برعهده گیرند بلکه صحبت از اولویت‌ها و توانایی‌هاست. به قول معروف «چون که صد آمد نود هم پیش ماست».

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.