دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

وقتی هالیوود داد «لوک بسون» را هم درآورد/ پروپاگاندا برای نمایش برتری آمریکا

لوک بسون

سینماپرس: به باور لوک بسون، فیلم «کاپیتان آمریکا» نمونه کامل پروپاگاندای هالیوود برای نمایش برتری آمریکا در جهان است.

به گزارش سینماپرس، لوک بسون علاقه چندانی به فیلم‌های ابرقهرمانی ندارد. کارگردان «والرین» پیش از این اعلام کرده بود که ارتباط برقرار کردن با فیلم‌های ابرقهرمانی سخت است.

اما این پایان کار نیست و لوک بسون به تازگی فیلم ابرقهرمانی «کاپیتان آمریکا» را نمونه کاملی از پروپاگاندای هالیوود برای القای برتری آمریکا در جهان توصیف کرده است. به باور کارگردان «لئون، حرفه‌ای» تنها آمریکا است که فیلمی با این عنوان می‌سازد.

بسون در این باره گفت: «حضورش همیشه برای نمایش برتری و بزرگی آمریکا است و این بیش از همه آزاردهنده است. واقعا کدام کشوری فیلمی با عناوینی مثل «کاپیتان برزیل» یا «کاپیتان فرانسه» می‌سازد؟‌ هیچ کشوری این کار را نمی‌کند. احتمالا ما با شنیدن چنین عنوانی می‌گوییم: نه امکان ندارد، نمی‌توان چنین فیلمی ساخت. اما آن‌ها می‌توانند و نامش را «کاپیتان آمریکا» می‌گذارند و این موضوع به نظر همه عادی می‌رسد. اما کار من پروپاگاندا نیست. من قرار است داستان بگویم.»

البته کارنامه بسون؛ علیرغم میانه بدش با آثار ابرقهرمانی، خالی از این دست آثار نیست. او خالق فیلم «لوسی» است که ابرقهرمان آن در اثر تزریق دوز با بالایی از دارویی، توانایی و هوشی فرابشری پیدا می‌کند.

نظرات

  • امین ۱۳۹۶/۰۵/۲۳ - ۱۳:۳۰
    1 0
    هرچی باشن دست کم از فیلم های بی سر و ته یک ملحد جذاب تر هستند . هیچ وقت اون دیالوگی رو که همین به قول ایشون پروپاگاندا در فیلم اول انتقامجویان گفت فراموش نمی کنم : فقط یک خدا وجود داره ، و اینجوری هم لباس نمی پوشه!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.