سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲

چرا «لاتاری» محمدحسین مهدویان متوقف شد؟

محمدحسین مهدویان

سینماپرس: محمد حسین مهدویان بعد از متوقف شدن فیلم «لاتاری» به سراغ نوشتن فیلم‌نامه جدیدی به نام «لاغرها برمی‌گردند» رفته است.

محمدحسین مهدویان که فیلم‌هایش در دو دوره پی در پی در جشنواره فیلم فجر مورد توجه هیات داوران قرار گرفت، از اوایل امسال نگارش فیلمنامه جدید خود را به نام «لاتاری» همراه ابراهیم امینی آغاز کرد. وی پس از کارگردانی دو فیلم «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروز» و موفقیت‌های این آثار در سینمای ایران اعلام کرده‌بود قصد ساختن فیلم جدیدی با نام«لاتاری» را دارد. او در تازه ترین اظهار نظر خود خبر داد که ساخت این فیلم میسر نشده و این روزها به اتفاق ابراهیم امینی فیلم‌نامه جدیدی با نام «لاغرها برمی‌گردند» را می‎نویسد که برداشتی آزاد از خاطراتی واقعی است. فیلم‌نامه «ماجرای نیمروز» هم کار مشترک ابراهیم امینی و محمدحسین مهدویان بود.

محمدحسین مهدویان کارگردان «ماجرای نیمروز» در صفحه شخصی خود درباره ساخته نشدن «لاتاری» و نگارش «لاغرها برمی‎گردند» چنین نوشته است:با همه‌ تلاش و عشقی که خرج‌اش کردیم، نشد که نشد که نشد. دلایل‌اش طولانی و مفصل است. دوست ندارم خیلی مرور کنم‌. به خصوص حالا که ازش گذشتیم تا برسیم به یک راه تازه. نه که حال‌مون گرفته نشده باشه. شد ولی همه‌ تلاش‌مون رو کردیم که گرفتار یاس نشیم. چه می‌دونم؟! شاید یک روزی که خیلی هم دور نباشه «لاتاری» رو بسازیم‌. مطمئنم فیلم جذاب و درجه یکی می‌شه. ولی اون زمان به هر دلیل امروز نیست. حالا..‌. عکس رو ورق بزنید و ببینید که به جای مایوس شدن تصمیم گرفتیم بریم سراغ یه کار دیگه. چه کنیم دیگه. ما زنده به آنیم که آرام نگیریم. تا ببینیم خدا برای ما چه می‌خواهد.

حال به نظر می‌رسد که «لاتاری» محمدحسین مهدویان به دلیل توجه به یکی از مهمترین و اساسی‌ترین موضوعات اجتماعی جامعه که قاچاق زنان و دختران ایران به کشورهای عربی باشد متوقف شد و نتوانست پروانه ساخت خود را از وزارت ارشاد دریافت کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.