شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳

کارگردان «گام های شیدایی» مطرح کرد:

انتقاد بهمنی از رکود سینما در دولت «تدبیر و امید»/ خداوند توسط خود دولتمردان شعارها و وعده های فریبنده آن ها را رو کرد!

رکود سینمای ایران از نظر سینماگران/۱

حمید بهمنی

سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینما در پی انتشار آمار تولید سینمای ایران در برنامه های سیدعباس صالحی که نشان از کاهش ۳۵ درصدی سال ۹۵ در مقایسه با سال ۹۰ دارد، گفت: خداوند توسط خود دولتمردان آقای روحانی شعارها و وعده های فریبنده آن ها را رو کرد و نشان داد که ادعای مدیران سازمان سینمایی در زمینه رونق سینما طی ۴ سال گذشته اساساً کذب بوده است.

کارگردان فیلم سینمایی «گلوگاه شیطان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه دولت تدبیر و امید از زمانی که روی کار آمد به جای اینکه با تدبیر کاری کند که جامعه روحیه ای امیدوار پیدا کند همه چیز را برعکس کرد و بی تدبیری و ناامیدی را در حوزه های مختلف کشور اعم از سیاسی، اقتصادی و... رواج داد و عملاً مسئولان این دولت نتوانستند هیچ اقدام مثبتی در این حوزه های مهم داشته باشند؛ حوزه فرهنگ و هنر هم متأسفانه از این قاعده استثنا نبود و ما در این حوزه هم تنها شاهد رکود شدید بودیم.

وی ادامه داد: جالب است که مدیران فرهنگی دولت یازدهم اصرار داشتند با آمارهای دروغین که توسط رسانه های وابسته به دولت منتشر می شد اینطور القا کنند که وضعیت این حوزه رو به پیشرفت و تعالی است و هیچ مشکلی در حوزه فرهنگ و هنر کشور دیده نمی شود؛ به عنوان مثال آن ها از رشد فزاینده مخاطبان سینما خبر می دادند و این در حالی بود که شاید در شهر تهران ما چند درصدی رشد جمعیت را شاهد بودیم اما در اغلب استان ها و شهرهای کشور که صاحب سالن سینما بودند با کاهش چشمگیر و بسیار بالایی روبرو شدیم.

بهمنی سپس با بیان اینکه خداوند حق است و نمی گذارد که باطل حق را بپوشاند اظهار داشت: بنده بسیار خرسندم که از زبان خود دولتمردان آقای روحانی جواب ذوق زدگی های مدیر سابق سازمان سینمایی یعنی آقای ایوبی به خوبی داده شده و ایشان با آماری که در برنامه های شان اعلام کرده اند نشان داده اند که در دولت های نهم و دهم ما هم تعداد صندلی های بیشتری در سینما داشتیم و هم آمار تولید فیلم های سینمایی در کشور بسیار بالاتر بوده است.

این فیلمساز خاطرنشان کرد: در دوران مدیریت آقای ایوبی ما تنها شاهد ارائه آمارهای غلط از سوی سازمان سینمایی بودیم و آن ها به خاطر آنکه آقای روحانی در دولت دوازدهم بتواند کسب رأی کند این گونه آمارها را ارائه می کردند. کاهش بیش از ۳۵ درصدی تولید فیلم ها در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۰ و یا کاهش نزدیک به ۱۰ درصدی تعداد صندلی های سالن های سینما طی این سال ها مسأله ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن عبور کرد و این مسئولان فرهنگی دولت آقای روحانی هستند که باید پاسخگوی اعمال و کردار خود باشند.

کارگردان فیلم سینمایی «آخرین نبرد» در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه طی ۴ سال گذشته مسئولان سازمان سینمایی جنس سینمایی متفاوت از اهداف و آرمان ها و ارزش های نظام و انقلاب اسلامی را ارائه کردند تصریح کرد: ما در دولت های نهم و دهم شاهد تولید فیلم های مبتنی بر اخلاق مداری و ارزش های جامعه اسلامی بودیم اما متأسفانه شکل تولیدات در دولت تدبیر و امید تغییر کرد. سینما در دولت یازدهم سرشار از فیلم های منکراتی، ضد دینی و ضد انقلابی بود در صورتی که در دولت دهم ما بسیار کمتر شاهد این قبیل اتفاقات بودیم. مردم در دولت های نهم و دهم اعتماد بیشتری به سینما داشتند با طیب خاطر به سینما می رفتند اما در حال حاضر هراس دارند و با توجه به فیلم های بی ارزشی که روی پرده سینماها است جرأت آن را ندارند که همراه با فرزندان و خانواده شان به سینما بروند.

وی تأکید کرد: ما طی این سال ها در سینمای ایران به جز هتک حرمت که با عنوان «سرگرمی» در سینما رواج گرفت شاهد هیچ اتفاق دیگری نبودیم. متأسفانه بسیاری از مسئولان سینمایی دست فیلمسازان را باز گذاشتند تا آن ها به اسم جذابیت و سرگرمی ارزش های کشور و انقلاب اسلامی را زیر سوأل ببرند. همه این ها باعث شد تا خداوند به نوعی نصرت عطا کند و در پیچ خطرناکی به نام انتخابات وزیر منتخب آقای رئیس جمهور بیاید و خواسته و یا ناخواسته آماری ارائه کند که در آن نشان می دهد دولت های نهم و دهم عملکرد بسیار بهتری در حوزه سینما داشته اند.

بهمنی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد؛ دولت های «سازندگی»، «اصلاحات» و «تدبیر و امید» ضربات جبران ناپذیر زیادی به هویت ایرانی-اسلامی ما زدند و در این دولت ها هرگز فرهنگ و هنر کشور نه تنها رو به پیشرفت نبود بلکه با اضمحلال و نابودی همراه شد و از این رو باید روزی تمامی مسئولان این دولت ها نزد خداوند متعال پاسخگوی اعمال شان باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.