شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

ایازی در نشست خبری جشنواره فیلم «سلامت» خبر داد؛

حمایت از ۱۰ فیلم سینمایی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان/ نکوداشتی برای علی معلم و وحید نصیریان

سید محمدهادی ایازی

سینماپرس: محمدهادی ایازی رئیس دومین جشنواره فیلم سلامت با بیان اینکه از ۱۰ فیلم سینمایی حوزه سلامت تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان حمایت مالی خواهیم کرد گفت: سینما یکی از مهمترین رسانه ها است که می تواند برای ارتقای سطح کیفی سلامت در جامعه عمل کند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس نشست خبری دومین جشنواره فیلم سلامت صبح امروز در محل موزه ملی تاریخ علوم پزشکی با حضور محمدهادی ایازی رئیس دومین جشنواره فیلم سلامت و مرتضی رنجبران مدیر روابط عمومی این رویداد با حضور اصحاب رسانه و بدون حضور ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره برگزار شد.

ایازی در ابتدای این نشست خبری با بیان اینکه سال گذشته که جشنواره سلامت را راه‌ندازی کردیم به شما قول دادیم که هر سال آن را برگزار کنیم اظهار داشت: ما امسال به قول مان وفا کردیم و دومین سال این رویداد سینمایی و اجتماعی را برگزار خواهیم کرد. ما برای دومین جشنواره فیلم سلامت ما از ۱۵ خرداد ماه فراخوان دادیم که آثار قابل توجهی به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

وی ادامه داد: موضوعاتی که در فیلم های جشنواره پیش بینی شده در بخش سلامت جسمی، روحی، زندگی بدون خشونت و غیره بوده و هدفی که جشنواره سلامت دارد این است که با استفاده از آثار هنری سلامت مردم را مورد توجه قرار دهد. ما هیأت داورانی متشکل از ۲ گروه هنرمندان و پزشکان را برای داوری آثار این رویداد سینمایی-اجتماعی در نظر گرفته ایم و هدف اصلی مان این است که تمامی آثار جشنواره را برای عموم مردم به نمایش درآوریم.

رئیس جشنواره فیلم سلامت سپس با ارائه آماری گفت: در بخش مستند ۴۴ اثر، در بخش دانشجویی ۳۸ اثر، در بخش برنامه های تلویزیونی ۲۶ اثر و در بخش آثار سینمایی ۲۲ فیلم انتخاب شدند و طی هماهنگی که با مدیریت عالی صداوسیما داشتیم قرار بر این شد که برنامه ها ما از شبکه های مختلف سیما پخش شود از همین رو می توانم بگویم ۷۵ ساعت برنامه در صداوسیما داریم.

وی افزود: ما در این جشنواره پیش بینی کردیم که از برخی مفاخر که تولیداتی در این زمینه داشتند تجلیل کنیم و به همین منظور با سازمان های مردم نهاد سلامت تعامل کردیم تا از ۲ بزرگمرد یعنی زنده یاد علی معلم منتقد که سال گذشته جزو داوران این جشنواره بود و وحید نصیریان کارگردان عرصه انیمیشن که اعضای بدنش را اهدا کرد، تجلیل کنیم.

ایازی در ادامه این نشست خبری خاطرنشان کرد: سیاست ما این است که از ۱۰ فیلم سینمایی حوزه سلامت تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان حمایت مالی خواهیم کرد که جمع این رقم ۲ میلیارد تومان خواهد شد. یکی از مشکلاتی که توسط جشنواره فیلم سلامت حل شده است استفاده از دخانیات در فیلم های سینمایی بوده است که خوشبختانه سال گذشته ما شاهد کاهش استعمال دخانیات در آثار سینمایی بوده ایم.

وی سپس در پاسخ به سوأل یکی از خبرنگاران مبنی بر چرایی عدم حضور ابراهیم داروغه زاده به عنوان دبیر این رویداد سینمایی گفت: آقای داروغه زاده به دلیل مسئولیت سنگینی که در سازمان سینمایی دارد ترجیح دادند که در این نشست حضور پیدا نکنند و ما احتمالاً باید بعد از جشنواره سلامت مدیر جدید موسسه آوای هنر سلامت را معرفی کنیم.

ایازی در خاتمه این گغتگو گفت: ما در این دوره از جشنواره  از یک فیلمساز حرفه ای و یک پزشک متخصص در اختتامیه جشنواره فیلم سلامت تجلیل به عمل می آوریم. خوشبختانه در بحث سفیران سلامت هنرمندان کمک بسیار بزرگی به این موضوع کرده اند، در کنار آنها دانش آموزان نیز به عنوان سفیران سلامت همراه ما بودند. صدا و سیما در یک سال گذشته درباره کالاهایی که به سلامت مردم آسیب می رساند تعملات خوبی با وزارت بهداشت داشته است و تبلیغ این کالاها کمتر شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.