شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۲

یک تهیه کننده سینما در گفتگو با سینماپرس:

بی عرضگی، اهمال کاری و نداشتن قدرت در میان مدیران، سینما را طی سال های اخیر رو به زوال برد/ آقای وزیر سینماگران امنیت می خواهند!

آسیب شناسی عملکرد ۴ ساله سازمان سینمایی/۲

عبدالله علی خانی

سینماپرس: عبدالله علیخانی تهیه کننده سینما همزمان با پایان عمر دولت یازدهم در رابطه با عملکرد ۴ ساله سازمان سینمایی کشور گفت: بی عرضگی، اهمال کاری و نداشتن قدرت در میان مدیران، سینمای ایران را طی سال های اخیر رو به زوال برد چرا که آقایان حتی جرأت این را نداشتند که از مجوزهای خود صیانت کنند و هر نهادی اعم از شهرداری، صدا و سیما، حوزه هنری و... در ۴ سال گذشته برای سینمای کشور تصمیم گیری می کرد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «آبنبات چوبی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی جربزگی مدیران سینمایی در سال های اخیر باعث شد بخش اعظمی از سینماگران و هنرمندان به خصوص سرمایه گذاران و تهیه کنندگان سینمای کشور امنیت خاطرشان را از دست بدهند و دیگر جرأت سرمایه گذاری و تولید فیلم را نداشته باشند؛ چرا که سینمای ما وضعیت با ثباتی ندارد و هر لحظه امکان دارد نهاد و دستگاهی برای فیلمی که از وزارت ارشاد و سازمان سینمایی مجوز ساخت و نمایش دارد تصمیم گیری های سلیقه ای کرده و آن فیلم را در محاق ببرد.

وی ادامه داد: مسامحه کاری مدیران سینمای کشور در مقابل این نهادها و دستگاه ها  طی سال های اخیر باعث شد تا ما با افت شدید تولیدات در سینما مواجه باشیم و بسیاری از سینماگران و هنرمندان طی این سال ها در خانه نشینی مطلق به سر ببرند.

علیخانی سپس با تأکید بر اینکه یکی دیگر از بزرگترین مشکلات این سال های سینما این بود که مدیران سینمایی باندبازی و فامیل بازی و دوست بازی می کردند اظهار داشت: امیدوارم که در سال جدید ما دیگر شاهد این اتفاقات زشت در سینمای کشورمان نباشیم. امیدوارم مدیران سینمای کشور در وهله اول طبق قانون با تمامی اهالی سینما برخورد کنند و آن ها را به ۲ دسته سید و عام جدا نکنند! همچنین انتظار دارم که در سال های آتی شاهد برخوردهای سلیقه ای مدیران سینمایی با اهالی سینما نباشیم و همه اهالی سینما بتوانند در شرایطی عادلانه فعالیت کنند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «آواز قو» در همین راستا خاطرنشان کرد: آقای وزیر سینماگران امنیت می خواهند؛ اقتدار مدیران سینمای کشور، تأمین امنیت شغلی برای سینماگران و به خصوص سرمایه گذاران، تقویت بخش خصوصی سینما و صیانت از یکایک آثار فرهنگی و هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نکات مهمی است که طی سال های اخیر نسبت به آن ها بی توجهی های مفرطی صورت گرفته و امیدوارم که با تدبیر آقای صالحی و به کارگیری نیروها و مدیران اصلح این مسائل به زودی برطرف شود.

این سینماگر در خاتمه این گفتگو متذکر شد: عقب گرد سینمای کشور به هیچ عنوان مسأله ای پذیرفتنی نیست؛ در حالی که سینمای جهان روز به روز در حال رشد و تعالی هستند ما نباید از آن ها عقب بیفتیم و باید با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل بسیار زیادی که در سینمای کشور وجود دارد سعی بر آن داشته باشیم تا وضعیت سینمای کشور و کل حوزه فرهنگ و هنر را روز به روز با پیشرفت همراه سازیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.