جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

قائم مقام جشنواره بین المللی"مسیر عشق":

دستیابی به "هویت اسلامی و انقلابی" از وظایف وزارت ارشاد است/ کافیست وزیر جدید در مسیر سند چشم انداز ۲۰ ساله نظام گام بردارد نه غیرِ آن!

انتظارات سینماگران از وزیر ارشاد دولت دوازدهم/۱۱

سعید الهی در نشست خبری نخستین جشنواره بین المللی فیلم و عکس مسیر عشق

سینماپرس: سعید الهی قائم مقام جشنواره بین المللی فیلم و عکس "مسیر عشق" با توجه به تاکید صریح سند چشم انداز ۲۰ ساله نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد وزیر جدید ارشاد باید تنها برای رسیدن کشور به یک "هویت انقلابی و اسلامی" تلاش کند نه غیر از آن.

بنا بر همین گزارش، این کارشناس سینما و رسانه در گفتگو با سینماپرس با اشاره به محتوای این سند و سیاست های کلی برنامه چهارم توسعه کشور گفت: همه دستگاههای دولتی و حاکمیتی  در حوزه فرهنگ در بخش امور فرهنگی، علمی و فناوری این سند راهبردی، موظف شده اند در جهت تبدیل ایران اسلامی به کشوری توسعه یافته با "هویتی اسلامی و انقلابی" و الهام بخش در جهان اسلام اقدام کنند.
وی افزود: با این شرایط و تکلیفی که کاملا روشن است بنابراین وزیر جدید ارشاد غیر از حرکت در این مسیر و بهره مندی از تمام ظرفیت ها و توانمندی های فرهنگی، هنری، ادبی و...نباید به اهداف دیگری فکر کند و خدای ناکرده خواسته یا ناخواسته در صدد تامین برخی نظرات و دیدگاههای انحرافی و التقاطی مرسوم در این روزها باشد.
الهی خاطرنشان ساخت: متاسفانه کشور به جهت بسیاری از عملکردهای غیرقابل قبول برخی مدیران ادوار گذشته، از لحاظ فرهنگی در شرایط بسیار حساسی قرار دارد؛ بگونه ای که مقام معظم رهبری به عنوان بالاترین مقام رسمی کشور از آن به عنوان"ولنگاری فرهنگی" یاد کرده اند. بی تردید جناب آقای صالحی برای رفع این دغدغه مهم باید برنامه های اجرایی موثری را طراحی و عملی کند.
این مدرس دانشگاه تاکید کرد: همواره در حوزه فرهنگ و هنر و اندیشه، به جهت آزادی عمل در برخورداری از انواع برداشت های انتزاعی و تفاسیر گوناگون و غیرملموس از یک موضوع، اساساً خطر انحرافات فکری و خروج از اهداف عالیه انقلاب و نظام بیشتر از حوزه های دیگر وجود دارد؛ بگونه ای که ردپای جریان نفاق آنهم از نوع نوین و ظریف آن در بسیاری از سیاستگذاری ها و برنامه ریزی ها به صورت کاملا زیرپوستی گهگاه حس می شود.
وی اضافه کرد: وزیر جدید ارشاد باید با اشرافیت کامل بر این موضوع و اعتقاد به بحث نفوذ فرهنگی در کشور، نسبت به بکارگیری مدیران معتقد، باصلاحیت و کارآزموده که دارای ذهنی جوان و سیال باشند اقدام کرده و "هویت اسلامی و انقلابی" را از طریق ابزار فرهنگی در کشور تقویت کند.
سعید الهی گفت: همزمان با شناسایی حفره ها و بهره گیری از منابع انسانی باتجربه و در عین حال انقلابی به معنای واقعی، نظارت بر اجرای برنامه ها در حوزه های مختلف اعم از سینما، تئاتر، کتاب و...در چارچوب همان هویتی که سند ۲۰ ساله بر آن تاکید دارد مهمترین کاریست که جناب صالحی می بایست بر آن تاکید داشته باشد.
این مدیر فرهنگی افزود: وقتی که نگاه انقلابی و اسلامی به درستی تعریف شود و در مسیر جذب حداکثری آحاد مردم به ویژه اصحاب فرهنگ و هنر از جامعیت و مقبولیت عمومی برخوردار باشد، هرگونه هراس و نگرانی از نظارت های دولتی بر برنامه های فرهنگی از بین خواهد رفت و حتی جامعه هنری کشور نیز، خود به عنوان ناظرین فرهنگی کمک حال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهند بود.
وی در پایان اظهار داشت: اغلب محصولات فرهنگی تولید شده در این سالها به ویژه در حوزه سینما و تصویر از هویت انقلابی و اسلامی که بتواند این روحیه را در بین جامعه ترویج نماید برخوردار نیستند و بازتعریف این معنا توسط وزیر جدید ارشاد کاملا ضروریست تا انشالله با ریل گذاری جدید، ایران اسلامی در مسیر واقعی توسعه قرار گیرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.