دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

هالیوود یک هفته بد را تجربه کرد/ فروشی تقریبا نصف سال پیش

بلوار هالیوود

سینماپرس: در حالی که هیچ یک از فیلم‌های جدیدی که این آخر هفته در باکس آفیس آمریکا اکران شدند موفق نشدند تا بیش از ۵ میلیون دلار به فروش برسانند، باید گفت باکس آفیس آمریکا هفته بدی را تجربه کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از مهر،  در آخر هفته‌ای که باکس آفیس آمریکا پشت سر گذاشت «محافظ آدمکش» به راحتی «بپر!» و «تولد اژدها» را پشت سر گذاشت تا با فروشی ۱۰ میلیون دلاری بتواند همچنان در راس باکس آفیس قرار داشته باشد.

با این حال این هفته کمترین فروش سینمای آمریکا پس از حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر تجربه شد.

فقدان محصولی تاثیرگذار در حالی که تابستان در حال رسیدن به انتهای خود است، موجب شد تا مجموع فروش سینماهای آمریکا ۶۵ میلیون دلار باشد. بدترین تجربه فروش برابر ۵۹.۴ میلیون دلار بود که در آخر هفته ۲۱ تا ۲۳ سپتامبر سال ۲۰۰۱ رقم خورد. این رقم ۴۵ درصد کمتر از همین بازه زمانی در سال پیش است که «نفس نکش» با فروش ۲۴.۶ میلیون دلاری اکران شد.

این در حالی است که مجموع فروش تابستانی نیز همچنان در حال کاهش است و ۱۴ درصد نسبت به سال ۲۰۱۶ کاهش داشته است.

در هر حال «محافظ آدمکش» یک فیلم کمدی اکشن با بازی رایان رینولدز و ساموئل ال جکسون آخر هفته را با فروش ۱۰ میلیون دلاری از آن خود کرد ودر دومین هفته اکرانش در مجموع ۳۹.۶ میلیون دلار در بازار داخلی فروش کرد.

در میان فیلم‌های جدید فیلم انیمیشن «بپر!» از کمپانی واینشتاین عملکرد بهتری داشت و ۵ میلیون دلار از نمایش در ۲۵۷۵ سالن سینما، کسب کرد و پس از فیلم اول و فیلم دوم یعنی «آنابل: مخلوق» که ۷.۴ میلیون دلار فروخت و فروشش را به ۷۷.۹ میلیون دلار در باکس آفیس داخلی رساند، جای گرفت.

این انیمیشن داستان یک دختر بچه یتیم ۱۱ ساله با صدای ال فانینگ است که تصور می‌کند رقصنده باله است. این داستان در قرن نوزده پاریس می‌گذرد که هنوز برج ایفل در حال ساخته شدن بود.  

«رودخانه باد» ساخته تیلور شریدان با داستانی درباره تحقیقات اف‌بی‌آی در زمینه یک قتل، نیز با فروش ۴.۴ میلیون دلار در چهارمین هفته اکرانش در مجموع فروشش را به ۹.۸ میلیون دلار رساند و در مکان چهارم جای گرفت.

«لوگان خوش شانس» نیز ۴.۴. میلیون دلار فروخت تا در دومین هفته اکرانش در بیش از ۳ هزار سالن سینما در مجموع ۱۵ میلیون دلار فروخته باشد. این فیلم ساخته استیون سودربرگ با بازی دنیل کریگ است.

درام جنگی «دانکرک» ساخته کریستوفر نولان نیز ۴ میلیون دلار دیگر فروخت تا پس از ۶ هفته ۱۷۲.۵ میلیون دلار در باکس آفیس آمریکا فروخته باشد.

در مکان هفتم فیلم «اسپایدر من: بازگشت به خانه» جای دارد  که در هشتمین هفته ۲.۷ میلیون دلار به فروشش افزوده و در مجموع ۳۱۸.۸ میلیون دلار کسب کرده است. این فیلم ابرقهرمانی آمریکایی به کارگردانی جان واتس و نویسندگی جان فرانسیس دالی، جاناتان گلدستاین، جان واتس و کریستوفر فورد بر پایه شخصیت خیالی مرد عنکبوتی ساخته شده و تام هالند، مایکل کیتون، مریسا تومه، زندیا، لورا هری‌یر، تونی ریوولوری و رابرت داونی جونیور در آن بازی کرده‌اند.

«تولد اژدها» ساخته جرج نولفی دیگر فیلم جدید باکس آفیس ۲.۶ میلیون دلار در ۱۶۱۸ سالن سینما فروخت و هشتم شد. این فیلم داستانی تخیلی از رقابت بروس لی در زمان اوجش در برابر وونگ جک‌من در نیمه دهه ۱۹۶۰ در سانفرانسیسکو است.

پشت سر این فیلم، فیلم دیگر جدید این آخر هفته یعنی «می‌ودر در برابر مک‌گرگور» جای دارد که ۲.۴ میلیون دلار فروش کرد. این فیلم اکرانی محدود در ۴۸۱ سالن سینما داشته است. با شمار محدود سالن‌های سینمای این فیلم باید گفت دستاورد این فیلم از همه فیلم‌های جدول بهتر بوده است. این مبارزه که به عنوان «نبرد پول» شناخته می‌شود درباره بزرگ‌ترین نبرد در تاریخ ورزش در زمینه بوکس حرفه‌ای است و نبرد دو چهره مهم را تصویر کرده است.

«فیلم اموجی» نیز در رده دهم واقع شد که در هفته پنجم نمایشش ۲.۴ میلیون دلار دیگر فروخت و فروشش را در داخل آمریکا در مجموع به ۷۶.۴ میلیون دلار رساند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.