سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱

توهین سریال «شهرزاد» به روزنامه‌نگاران + فیلم

فصل دوم سریال شهرزاد

سینماپرس: در جدیدترین قسمت سریال «شهرزاد» شاهد بکار رفتن الفاظی زشت در خطاب قرار دادن به فرهاد که نماینده قشر فرهیخته و روزنامه نگاران و اهالی رسانه است هستیم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، حسن فتحی پس از موفقیت سری اول سریال «شهرزاد» به دنبال ساخت سری  دوم آن رفت و پس از حواشی‌های زیادی که در پیش‌تولید و مراحل ساخت این سریال بوجود آمد بالاخره فصل دوم این سریال به پایان رسید و پخش این سریال که مخاطبان زیادی را درگیر خود کرده بود به شبکه نمایش خانگی رسید.

اما نکته‌ای که در فصل دوم این سریال وجود داشت، این بود که حسن فتحی علاوه بر فیلمنامه نسبتا ضعیف و غیرقابل قبولی که تا این قسمت از پخش سریال به مخاطبان ارائه داده است و حواشی پایان ناپذیر دعوای محسن چاوشی و سینا سرلک تا این قسمت از سریال نتوانست انتظارات علاقمندان به «شهرزاد» را برآورده کند.

حالا و با پخش قسمت دهم این سریال که از امروز در شبکه نمایش خانگی توزیع شد؛ حسن فتحی که پیش از این قباد را به عنوان فردی خودرأی، دائم الخمر و عاشق پیشه نشان داده بود که جز عشق به شهرزاد! چیز دیگری در اذهانش جای نمی‌گیرد و به جای قدرت مداری و توجه به اصالت خاندان چندین و چند ساله دیوان سالار؛ تنها همانند یک بازیگر بالیوودی و سریال‌های ترکیه‌ای عشق شهرزاد را در سر دارد و با رویای آن زندگی می‌کند در قسمت جدید خود مقابل فرهاد که فردی از قشر نخبه و فرهیخته جامعه و دارای قدرت نویسندگی و تحلیل مسایل روز عصر جامعه خود است قرار می‌دهد و در سکانسی به فرهاد که نماینده قشر رسانه‌ای و روزنامه نگار است توهین می‌کند.

حسن فتحی در سکانسی که خرید دفتر روزنامه توسط قباد انجام شده و آن را به گله گوسفندان تبدیل کرده است فرهاد و قباد را روی در روی هم قرار می‌دهد و قباد در دیالوگی می‌گوید که: "گوسفندهای زبان بسته نفعشان از شما – روزنامه نگاران- زبان نفهم و زبان دراز! برای مردم بیشتر است" توهین مستقیمی که از حسن فتحی که ساخت آثار درخشانی مانند «شب دهم» و «پهلوانان نمی‌میرند» را در کارنامه خود دارد بسیار بعید به نظر می‌رسد.

حالا امیدواریم حسن فتحی که پیش از این در  صحنه‌ای از قسمت هفدهم فصل اول سریال «شهرزاد»، از عکس دوران بازداشت حسین شریعتمداری در زندان ساواک در کنار تصاویری از چند هنرپیشه که نقش اعضای زندانی حزب توده را به عهده داشتند استفاده کرده بود توضیحاتی نیز درباره این توهین به اصحاب رسانه داشته باشد؛ چرا که بار تلاش همین قشر از جامعه که حسن فتحی آنها را "زبان نفهم و زبان دراز"  خطاب می‌کند در دیده شدن این سریال و رسیدن به مخاطبان بسیار نقش بسزایی داشته و دارد.

نظرات

  • حامد ۱۳۹۶/۰۶/۰۷ - ۲۲:۰۶
    0 1
    چه بهانه‌ای پیدا کردین واقعا. توقع داشتین شخصیت منفی سریال چه جوری حرف بزنه؟ از کرامات روزنامه نگاران بگه؟ بهتر بود به این اشاره می‌کردین که دیالوگ "حریف قدرش خوبه" صاف و درسته از دیالوگ جمشید هاشم پور تو فیلم "واکنش پنجم" تهمینه میلانی دزدیده شده.
  • ارتا ۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۱۰:۰۹
    0 1
    در تماشای آن قسمت هیچ چیز عجیبی به فکرم نرسید. ولی با خواندن این «نقد» حالا احساس میکنم حرف پر بیربطی هم نزده است!
    • منصور ۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۱۱:۴۴
      1 1
      این طرز کامنت گذاشتن بی ادبانه هم از اثرات دیدن این سریاله دیگه!
  • ارتا ۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۲۲:۳۵
    0 0
    عبارت «حریف قدرش خوبه» یک ضرب المثل است که قرنها قبل از اینکه خانم میلانی بدنیا بیایند بین مردم (مخصوصن ورزشکاران) رد و بدل میشده است. دزدی ای در کار نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.