چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳

۲ فرستاده دیگر اسکار ۲۰۱۸ انتخاب شدند

جایزه اسکار

سینماپرس: اوکراین و بلژیک دو کشور دیگری هستند که نمایندگان خود را برای شرکت در رقابت بخش فیلم خارجی‌زبان نودمین دوره جوایز اسکار معرفی کرده‌اند.

به گزارش سینماپرس به نقل از آسوشیتدپرس، «سطح سیاه» ساخته والنتین واسیانوویچ درباره بحران میانسالی از سوی اوکراین برای شرکت در رقابت اسکار خارجی زبان انتخاب و معرفی شده‌است.

داستان این فیلم درباره مردی میانسال و عکاس مجالس عروسی است که باید تصویر شادی‌های دیگران را ثبت ‌کند و خودش در عین حال با مشکلات زیادی روبه رو می شود.

این فیلم که دهمین نماینده اوکراین در اسکار است جایزه فیپرشی جشنواره بین‌المللی فیلم اودسا را در کارنامه دارد.

درام «مسابقه‌دهنده و زندانی سابقه‌دار» ساخته میشاییل روشکام نیز به عنوان نماینده بلژیک به بخش فیلم خارجی‌زبان اسکار معرفی شده است.

این فیلم اولین اکران جهانی خود را در بخش خارج از مسابقه هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز تجربه می‌کند. این کارگردان با فیلم قبلی خود نیز در سال ۲۰۱۲ منتخب کشورش برای اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد.

فیلم امسال بلژیک رابطه تراژیک یک گانگستر و یک راننده متهور مسابقات اتوموبیل‌رانی را روایت می‌کند.

پیشتر ترکیه با معرفی فیلم «آیلا: دختر جنگ» ساخته جان اولکای، عراق با فیلم «باد سیاه» ساخته حسین حسن، بوسنی و هرزگوین با «مردان گریه نمی‌کنند» اولین فیلم بلند آلن درلجولیک، سوییس با «نظم الهی» ‌ساخته پترا وولپی، آلمان با فیلم «محوشدگی» ساخته فاتح آکین و سوئد با فیلم «میدان» ساخته روبن اوستلوند و برنده نخل طلای کن نمایندگان خود را انتخاب کرده بودند.

آخرین مهلت معرفی فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی دوم اکتبر (۱۰ مهر) است.

سال پیش «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی از ایران برنده این جایزه اسکار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.