شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

جمال شورجه:

جشنواره «مسیر عشق» رویکرد سینمای ایران را تحت تاثیر قرار می دهد

جمال شورجه

سینماپرس: جمال شورجه معتقد است جشنواره «مسیر عشق» با موضوع و مضمونِ راهپیمایی عظیم اربعین از جمله جشنواره هایی است که رویکرد سینمای ایران را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش سینماپرس، جمال شورجه نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: سینما می تواند با تاسی از راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و نمایش حرکت های مردمی و کارناوال های مذهبی با هدف قرب الهی جهت دهی شود.

کارگردان «سی و سه روز» افزود: هرچند این جشنواره موضوعی است اما محتوای آن حرکت زا و جهت ده است. یک حرکت با نیت الهی و دینی صورت می گیرد که با پوشش تصویری، این شوق و حضور  مردمی در دنیا نمایش داده می شود.

شورجه با تاکید بر اینکه با اهدای جوایز مختلف به فیلمسازان اعم از داستانی و کوتاه و .... می توان انگیزه هنرمندان و فیلمسازان را افزایش داد تصریح کرد: در راهپیمایی اربعین با عکس و فیلم های مردمی با موبایل، به سینما ذوق و شوق خاصی انتقال داده می شود تا فیلمسازان به ساخت آثاری با این موضوع ترغیب شوند.

کارگردان «عملیات کرکوک» تاکید کرد: این جشنواره می تواند در صورت برگزاری مناسب با شانِ اربعین و استمرار آن، سینماگران را ترغیب کند با حضور در راهپیمایی از برکات آن بهره مند و روح خود را جلا و رنگ و بوی اربعین را استشمام کنند.

نویسنده و کارگردان «حماسه مجنون» با اشاره به اینکه در دوره اول جشنواره به دلیل اینکه محدودیت زمانی وجود ندارد آثار زیادی شرکت خواهند کرد بیان کرد: آقای تقوایی بیش از انقلاب تاکنون آثار زیادی در خصوص اربعین ساخته است که می تواند در این جشنواره شرکت کند. داوران در این دوره کارشان خیلی سخت است و با انتخاب فیلم های باکیفیت و باتوجه به اینکه افتتاحیه در مشهدمقدس و اختتامیه در کربلای معلی است بدون شک جشنواره بی نظیری برگزار خواهد شد.

وی به نکاتی در مورد هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره اشاره کرد و گفت: زمان برگزاری باید به میهمانان خارجی و داخلی، کنفرانس ها و پوشش های تصویری و خبری توجه داشت تا استاندارد برای سال های آینده نیز تضمین شود هر چند در دوره های بعدی تعداد آثار به تعداد دوره اول نخواهد بود. هنرمندان و مردم سایر کشورها باید فیلم و عکس های خوبی از اربعین سالجاری تهیه کنند تا جشنواره در سال آینده نیز پربار باشد.

کارگردان «دایره سرخ» بیان کرد: بعد از دوره اول جشنواره «مسیرعشق» فیلم های داستانی متعددی می توان ساخت که به بودجه، امکانات و تبلیغات صداوسیما نیاز دارد. امیدوارم اولین دوره آرام و باکیفیت برگزار شود و شاهد برگزاری مستمر همراه با افزایش تعداد مخاطبان باشیم.

علاقمندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی www.Masireeshgh.com

 مراجعه و طبق مقررات مندرج در فراخوان، اثر خود را ارسال و یا ارائه نمایند.

نخستین جشنواره بین المللی فیلم و عکس«مسیر عشق» با محوریت راهپیمایی اربعین حسینی در عراق و ایام شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ایران از یکم تا پنجم آبان برای نخستین بار به صورت همزمان در شهرهای مقدس مشهد و کربلا برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.