یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

ابوالقاسم طالبی:

ما انقلابی هستیم نه اصولگرا و نه اصلاح طلب/ تقدیم جایزه حامد بهداد به شهید حججی باید تکثیر و برجسته شود

ابوالقاسم طالبی*

سینماپرس: ابوالقاسم طالبی در مراسم بزرگداشتش به همراه ضیاءالدین دری که در همایش ملی باشگاه خبرنگاران بسیج برگزار شد گفت: ما انقلابی هستیم نه اصولگرا و نه اصلاح طلب و نه اعتدالی.

به گزارش سینماپرس، مراسم بزرگداشت ابوالقاسم طالبی کارگردان «یتیم خانه ایران» و ضیاءالدین دری کارگران «کیف انگلیسی» صبح امروز ۱۲ شهریور برابر با روز مبارزه با استعمار انگلیس با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت کلامی چند از آیات کلام الله مجید در سفارت سابق آمریکا برگزار شد.

در این مراسم که در حاشیه همایش ملی باشگاه خبرنگاران بسیج برگزار شد، سردار نقدی، سردار قیدپرور، بیژن نوباه وطن و محمد گلریز برای تجلیل از این ۲ فیلمساز روی صحنه آمدند.

ابوالقاسم طالبی پس از دریافت کارت افتخاری خبرنگاری عنوان کرد: جای چنین روزی در تاریخ ما خالی بود زیرا انگلیس به ما ضربه زیادی زده است. من در مطالعاتی که انجام دادم متوجه شدم که ما در این رابطه غفلت زیادی کرده ایم و به همین سبب انگلیسی ها از این موضوغ خوشحال هستند.

وی افزود: وقتی درباره قحطی سال های ۱۳۰۰ تحقیق می کردم متوجه شدم که انگلیسی ها در این صدسالی که قحطی به وقوع پیوست کاری کردند که اگر یک نفر تا مقطع دکترا در رشته تاریخ درس بخواند متوجه نشود که انگلیسی ها چه بر سر کشور ما در دوران قحطی آورد. این موضوع نشان می دهد که انگلیس حیله گر و مکار کار خود را به درستی انجام داده است و ما باید او را بشناسیم.

طالبی اظهار کرد: انصاف داشته باشیم و به مسایل مهم توجه کنیم، ما انقلابی هستیم نه اصولگرا، نه اصلاح طلب و نه اعتدالی، این موضوعات حزبی را بیرون بریزید و به این توجه کنید که ما بچه های انقلاب هستیم برای همین وقتی حامد بهداد در جشن منتقدان جایزه خود را به شهید حججی تقدیم می کند ما باید این خبر را در جاهای مختلف تکثیر و برجسته کنیم.

وی در پایان گفت: ما بچه های انقلاب فقط به انقلاب مدیون هستیم نه کس دیگر.

در ادامه مراسم تجلیل از ضیاالدین دری برگزار شد.

وی در این مراسم بیان کرد: ما باید همواره یادمان باشد استعمار عامل اصلی انقلاب بود و کار ما برای مبارزه با استکبار زیرکانه بود و ما این کار را با پرچم امام حسین (ع) انجام دادیم.

دری اظهار کرد: چند روز پیش شنیدم که خانم وندی شرمن که یکی از اعضای عالی رتبه در مذاکرات هسته ای بود گفته است که تیم هسته ای ایران فرق بین کلمه لفت و ریموو را نمی دانستند، این موضوع استعمار آنها را نشان می دهد و ما می دانیم که تیم مذاکر کننده ما معنی این واژه ها را می دانند بنابراین ما باید حواسمان را جمع کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.