یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی طراحان فنی و مجریان صحنه:

رکود حوزه تولید، بیکاری، فقدان بیمه تأمین اجتماعی، مشکلات بیمه تکمیلی، بی مسکنی و... مهمترین مشکل امروزه تعداد کثیری از اهالی سینماست

انتظارات صنفی سینماگران در آستانه روز سینما/۴

سارا قراچه داغی

سینماپرس: سارا قراچه داغی رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی طراحان فنی و مجریان صحنه در آستانه روز سینما در رابطه با انتظارات خود از مدیران سینمای کشور و مسئولان خانه سینما در قبال سینماگران گفت: رکود شدید در حوزه تولید، بیکاری، فقدان بیمه تأمین اجتماعی، مشکلات بیمه تکمیلی، بی مسکنی و... مهمترین مشکل امروزه تعداد کثیری از اهالی سینما است اما متأسفانه هیچ یک از مسئولان سینمای کشور و مسئولان خانه سینما که موظف هستند به امور صنفی سینماگران رسیدگی کنند تدبیری برای برون رفت از این شرایط بحرانی ندارند.

دستیار صحنه فیلم سینمایی «مهریه بی بی»  در گفتگو با خبرنگار سینماپرسافزود: مباحث مهمی همچون مسأله امنیت شغلی با اینکه سال ها است از مطرح شدن آن می گذرد اماهنوز پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته؛ اعضای صنوف زیرمجموعه خانه سینما که جزو صنوف ضعیف محسوب می شوند با مشکلات شدیدی در زندگی شان در حال دست و پنجه نرم کردن هستند و برخی از این افراد پس از سال ها فعالیت در سینمای کشور حتی در تأمین هزینه سالیانه مدرسه دولتی فرزندان شان نیز درمانده شده اند و دست مساعدت و یاری به سوی همکاران شان دراز می کنند.

قراچه داغی خاطرنشان کرد: سالهاست که در آستانه روزملی سینما.
صنوف مشکلاتشان را بازگو میکنند اما در پیشبرد اهدافشان چندان توفیقی پیدا نمی کنند.

قراچه داغی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: سازمان سینمایی باید تهیه کنندگان را موظف به بهره گیری از اعضای خانه سینما کند و اگر این اتفاق رخ دهد ما شاهد تحول جدی و مثبتی در زندگی سینماگران خواهیم بود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.