دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

یک چهره سیاسی کاملا بی‌ربط در میان داوران

جشن خانه سینما، سیاسی شد!؟

محمدعلی ابطحی

سینماپرس: در ادامه گاف‌ها و ‌اشتباهات پی‌درپی نوزدهمین دوره جشن خانه سینما، این‌بار یک سیاستمدار بی‌ارتباط با سینما که از قضا در فتنه سال ۸۸ هم بازداشت شده بود، داور این جشن شد!

به گزارش سینماپرس،حضور یکی از چهره‌های اصلاح طلب و کاملا بی‌ربط به سینما در دور دوم  داوری جشن خانه سینما یکی از حاشیه‌های پررنگ این جشن است.  این فرد در میان  150 نفر از اعضای صنوف مختلف فیلم‌های جشن را به تماشا نشسته و داوری کرده است. این اتفاق، بسیار عجیب و نگران کننده است (درباره این موضوع در آینده بیشتر خواهیم نوشت) شاید اگر مثلا ۵ سال پیش چنین موردی پیش می‌آمد، حالا فریاد وااسفای  بعضی مدعیان نقد که بیشتر، روابط عمومی چی هستند گوش فلک را کر کرده بود. همان‌ها که وقتی داخل بازی نباشند شمشیر می‌کشند و زمانی‌که باشند چهره‌ای دوستانه و فراجناحی و صلح طلب از خود نشان می‌دهند. حالا هم ظاهرا چون شرایط بر وفق مرادشان است، ترجیح می‌دهد خود را به ندیدن و نشنیدن بزنند. درحالی که برگزارکنندگان جشن خانه سینما مدعی تخصص‌گرایی و داوری آکادمیک هستند، این بار فاش شد که یک فعال سیاسی سابقه‌دار، در جمع داوران این جشن حضور داشته و با دیدن فیلم‌ها به آثار مدنظر خود رأی داده است.

براساس شنیده‌ها، محمدعلی ابطحی، مدیر دفتر رئیس‌دولت به اصطلاح اصلاحات است که در جریان فتنه سال ۸۸ نیز مدتی بازداشت و محاکمه شده بود. نکته قابل توجه این است که این فرد هیچ ارتباطی با سینما ندارد و ناگهان به عنوان یک فعال سینمایی در قامت داور جشن خانه سینما ظاهر شده است.
گویا پس از آقازاده‌هایی که بدون تجربه و سواد سینمایی و صرفا به‌خاطر برخورداری از ژن خوب(!) امکان جولان و خودنمایی در سینما را پیدا کرده‌اند، از این به بعد باید منتظر ورود فعالان سیاسی شکست خورده و بدسابقه به این عرصه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.