دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷

سکوت جایز نیست

بیانیه جشنواره فیلم «مسیر عشق» علیه نسل کشی مسلمانان در میانمار

مسیر عشق

سینماپرس: جشنواره بین المللی فیلم و عکس مسیر عشق ضمن همدردی با همه مسلمان مظلوم میانمار از همه اندیشمندان، روشنفکران و هنرمندان دعوت می کند تا با فریاد اعتراض شان نسبت به رفتار کثیف و ظالمانه هیات حاکمه و نظامیان میانمار ضمن واداشتن نهادها و مجامع حقوقی بین المللی کمک کنند تا ریشه های افراطی گری و آپارتاید برای همیشه از جهان ریشه کن گردد.

به گزارش سینماپرس، متن بیانیه جشنواره بین المللی مسیر عشق علیه نسل کشی مسلمانان میانمار به شرح ذیل است:

بار دیگر، در هیاهوی پرطمطراق دموکراسی طلبی، آزادی خواهی و نمایش مضحک عدالت،از سوی سردمداران قدرت های جهانی شاهد فجیع ترین جنایت ها، کشتارهای جمعی،کوچ های اجباری قومی، ویرانی و آتش کشیده شدن خانه ها و جنازه های مسلمانان توسط جریانات افراطی و تند رو با چراغ سبز نظام سلطه و صهیونیسم بین الملل هستیم.

جالب اینکه، این بار جنایت توسط قصابان و جلادانی در حال وقوع است که مدال دروغین و پر زرق و برق صلح طلبی بر سینه شان می درخشد.

بار دیگر، در حالی که جهان شاهد تلنبار درد و رنج بشری، نسل کشی و جنایات هولناک علیه بشریت است سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر دردناکتر جلوه کرده است.

چگونه است در جهان گرفتار بی عدالتی و تبعیض؛ بوق های تبلیغاتی غرب و رسانه های قدرتمدار  سرمایه داری غربی و صهیونیسم بین الملل برای یک ترقه و انفجار کوچک در پاریس، تل آویو، واشنگتن و لندن حنجره پاره می کنند ولی در قبال حجم عظیم وحشی گری و جرم و جنایت در حق مسلمانان مظلوم و محروم میانمار خفقان گرفته اند.

توطئه کشتار مسلمانان این بار در میانمار نشان می دهد که اسلام ستیزی و سناریوی فشار بر مسلمانان و آواره سازی پیروان دین اسلام با جدیت از سوی افراط گرایان غربی و شرقی دنبال شده و در سکوت نهادهای مدعی حمایت از حقوق بشر، این توطئه جهانی با شدت و وقاحت بیشتری دنبال می شود.

پیغمبر اکرم(ص) فرمود: "هرکس صدای تظلم و دادخواهی و کمک خواهی مسلمانی را بشنود و به یاری او نشتابد او مسلمان نیست."

و یا سالار شهیدان عالم امام حسین(ع) می فرمایند: اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.

جنایت دهشتناک و سازمان‌یافته علیه مسلمانان محروم «روهینگیا» بدون شک، مایه ننگ و خواری همه مدعیان عدالت و آزادی و دموکراسی؛ و همه سازمان ها و تشکل های حقوقی و امنیتی بین المللی است.

تاریخ گواه است که مسلمانان میانمار اقلیتی را تشکیل می دهند که سالها، زیر وحشتناک ترین فشارها و شکنجه ها از سوی اکثریت و حاکمیت کشور میانمار قرار دارند. این روند، در سال های اخیر و بویژه، به تازگی، اوج گرفته است.

تاکنون بیش از ۲۰ هزار مسلمان در میانمار کشته شده‌اند و به بیش از ۵ هزار زن در این کشور تجاوز شده است. این چرخه وحشتناک و ضد انسانی همچنان ادامه دارد. این در حالی است که در یک همصدایی قابل تامل و حیرت انگیز رسانه ها و سیاستمداران پرادعای غربی نسبت به این حجم عظیم از جنایت و وحشیگری سیاست سکوت و بی تفاوتی در پیش گرفته اند. دسته دسته مسلمانان را قتل عام کرده، آتش می زنند و به دریا می‌اندازند در حالی که از روز 20 آگوست تاکنون 146 هزار مسلمان از روهینگیا به بنگلادش فرار کردند.

گفته می‌شود که حتی، نیروهای نظامی میانمار به مهاجمان کمک می‌کنند و این کشتار در سکوت رسانه‌های خبری و سازمان ملل، در حال انجام است. دولت میانمار که تحت حمایت غرب است و متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی هم با آن تعامل و همکاری دارند، برای سرپوش گذاشتن بر این نسل کشی مانع دسترسی خبرنگاران بین المللی به منطقه می‌شود.

تردیدی نیست که کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در میانمار نمونه‌ای از نسل‌کشی‌ها و جنایات علیه بشریت است و سازمان‌های بین‌المللی نباید در برابر این جنایات سکوت کنند.

آیا سزاست که جهان در برابر این فجایع خاموشی پیش بگیرد؟ رسالت نخبگان، فرهیختگان، هنرمندان، روشنفکران و سینماگران در این میان چیست؟

 آیا ندای هل من ناصر ینصرنی را در پیکره زخمی جهان اسلام نمی شنویم؟  همه ساله در حماسه اربعین حسینی  جهان شاهد تبلور و عصیان میلیون ها انسان مسلمان و شیعه علیه بی عدالتی و ظلم است. حماسه ای که در عین حال تجلی نوعدوستی، همگرایی و حمایت از همه مظلومان تاریخ و همه اعصار و قرون است. پس نمی توان در مکتب حسین(ع) پرورش یافت و از کنار سرنوشت و سرگذشت تلخ و غم آلود مسلمانان و انسان های محروم و مظلومی گذشت که گروه گروه بی گناه، زنده زنده، سوزانده  و آواره می شوند.

جشنواره بین المللی فیلم و عکس مسیر عشق ضمن همدردی با همه مسلمان مظلوم میانمار  از همه اندیشمندان، روشنفکران و هنرمندان دعوت می کند تا با فریاد اعتراض شان نسبت به رفتار کثیف و ظالمانه هیات حاکمه و نظامیان میانمار ضمن واداشتن نهادها و مجامع حقوقی بین المللی کمک کنند تا ریشه های افراطی گری و آپارتاید برای همیشه از جهان ریشه کن گردد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.