دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰

«ملی و راه‌های نرفته‌اش» تهمینه میلانی چهارشنبه به روی پرده می رود

ملی و راه های نرفته اش

سینماپرس: محمد نیک‌بین؛ تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ملی و راه‌های نرفته‌اش» از اکران قطعی این فیلم بعد از سه هفته خبر داد.

به گزارش سینماپرس، از زمان افتتاحیه جشنواره فیلم سلامت از اول شهریور ماه که با اکران فیلم سینمایی «ملی و راه‌های نرفته‌اش» آغاز به کار کرد، قرار بود آخرین ساخته سینمایی تهمینه میلانی اکران عمومی خود را آغاز کند. اما این اتفاق رخ نداد و به تعویق افتادن اکران این فیلم سه هفته به طول انجامید و هر هفته اعلام می‌شد که «ملی و راه‌های نرفته‌اش» از چهارشنبه هفته بعد اکران خود را در سینماهای کشور آغاز خواهد کرد اما این اتفاق عملی نمی‌شد.

برای جویا شدن علت به تعویق افتادن این فیلم با محمد نیک‌بین؛ تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ملی و راه‌های نرفته‌اش» تماس گرفتیم که او با ابراز ناراحتی عنوان کرد: اکران از چهارشنبه؛ 22 شهریور ماه قطعی است. روز گذشته این ماجرا قطعی شد و متاسفانه مشکلی که برای ما ایجاد کرده، این است که در این مدت زمان کوتاه تا آغاز اکران، ما هیچگونه برنامه‌ریزی نمی‌توانیم برای تبلیغات درست نداشته باشیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ما قصد داشتیم یک افتتاحیه و فرش قرمز برای فیلم داشته باشیم اما این موقعیت را کاملا از دست داده‌ایم چرا که تازه یکشنبه متوجه شدیم که اکران عمومی خواهیم داشتیم و حالا دیگر برایمان مقدور نیست در این مدت زمان دو روزه شرایط اکران خصوصی را فراهم کنیم.

نیک‌بین افزود: در عرض دو روز ما کسی را نمی‌توانیم دعوت کنیم و گذشته از آن نمی‌توانیم سالنی را هماهنگ کنیم این امر مشکلات زیادی را از نظر تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای فیلم به وجود آورده است.

این تهیه‌کننده با اشاره به اینکه اکران ویژه مردمی را در روزهای نمایش عمومی خواهیم داشت، توضیح داد: اکران مردمی در روزهای نمایش جای خود را دارد اما ما مجبوریم برای اطلاع‌رسانی از همه این تمهیدات استفاده کنیم و اکران مردمی هم یکی از همین تمهیدات است و گذاشتن افتتاحیه هم یک تمهید دیگر است.

وی اضافه کرد: از این رو باید از قبل می‌دانسیتم که دقیقا تاریخ اکرانمان چه روزی است تا بتوانیم هماهنگی بیلبوردها و پوسترها را جلوتر از اکران انجام دهیم و حالا یک دفعه متوجه شدیم که اکران داریم و تازه باید کار تبلیغات را آغاز کنیم.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آتش بس» اشاره کرد: از روز گذشته برای بحث تبلیغات و بیلبوردها با مسئولان مربوطه شروع به صحبت کرده‌ایم. این اقدامات مسایل اجرایی خود را دارد و مجوزهای ارشاد را می‌خواهد که در پی آن هستیم.

نیک‌بین علت به تعویق افتادن اکران فیلم «ملی و راه‌های نرفته‌اش» را اینگونه توضیح داد: مشکل نوع قانونی است که شورای صنفی نمایش دارد. در این قانون هر فیلم در قراردادی که با سرگروه سینمایی خود دارد باید یک کف فروشی را رعایت کند و اگر کف فروش را حفظ کند اکران آن می‌تواند یک هفته دیگر تمدید شود. این ماجرا برای فیلمی که قبل از «ملی و راه‌های نرفته‌اش» در سرگروهی سینما کوروش اکران شد، به وجود آمد و چون هر هفته کف فروش را رعایت می‌کرد اکران فیلم‌ ما به هفته بعد موکول می‌شد. این اولین باری بود که ما با این شرایط مواجه شدیم.

وی در خصوص اصلاحیه‌هایی که این فیلم برای اکران داشت، عنوان کرد: این فیلم از نسخه‌ای که در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اکران شد اصلاحیه‌هایی از سوی ارشاد خورد که برای حضور در جشنواره فیلم سلامت آن‌ها را اعمال کردیم و برای نمایش عمومی هم همان نسخه جشنواره سلامت را اکران خواهیم کرد.

گفتنی است؛ فیلم سینمایی «ملی و راه‌های نرفته‌اش» آخرین ساخته تهمینه میلانی داستان ملیحه، دختر جوان و کم‌تجربه‌ای است که عاشق جوانی به نام سیامک می‌شود و بر خلاف میل خانواده، با او ازدواج می‌کند و به زودی تفاوت دیدگاه و اختلاف فرهنگی بین این دو آشکار می‌شود.

میلاد کی‌مرام، ماهور الوند، جمشید هاشم‌پور، السا فیروزآذر، افسر اسدی، ستاره اسکندری، جمشید جهانزاده، فرزانه نشاط‌خواه، ادیب قریب و تورج منصوری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

* آنا

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.