سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

بیانیه هیات اسلامی هنرمندان در محکومیت کشتار مسلمانان میانماری

انتظار از سینماگران برای بازتاب حقایق تلخ جامعه بشری/ دولت جمهوری اسلامی واکنش موثرتر نشان دهد

آرم هیات اسلامی هنرمندان

هیات اسلامی هنرمندان در محکومیت کشتار مسلمانان میانماری و بی توجهی و سکوت سازمان های مدعی طرفدار حقوق بشر بیانیه صادر کرد.

به گزارش سینماپرس، متن بیانیه هیأت اسلامی هنرمندان به شرح ذیل است:

این حقوق بشر اینهاست، حقوق بشر منقطع از اخلاق،منقطع ازمعنویت،منقطع از خدا...
"رهبر معظم انقلاب اسلامی"

سالهاست مسلمانان روهینگیائی میانمار در سختترین شرایط ممکن و زیر شدیدترین ظلم صبح را شب می کنند.
اما اینبار انتشار اخبار تکان دهنده و تصاویر دلخراش پخش شده از کشتار و به آتش کشیده شدن پیر، جوان و کودک پیامی دهشتناک از فاجعه انسانی توسط رهبران بودائی و ارتش میانماری دارد.
از همه اسفناکتر، سکوت دولتهای مدعی مدافع حقوق بشر در برابر این جنایات قرن است و جانا که این سکوت پرمعنی سقوط ماهیت انسانی بشر در قرن حاضر را نمایان می کند.
ما هنرمندان ایران اسلامی ضمن محکوم کردن این جنایت هولناک دولت میانمار و سکوت مدعیان به اصطلاح طرفدار حقوق بشر، و ضمن انتظار واکنش موثرتر از دولت جمهوری اسلامی ایران، از عموم هنرمندان بخصوص سینماگران دعوت می کنیم که از توجه و اعتراض خود به این حوادث دردناک کشتار مسلمانان مظلوم میانماری و توجه به جایگاه هنر ارزشی در بازتاب این حقایق تلخ جامعه بشری دریغ ننمایند.
هیئت اسلامی هنرمندان

نظرات

  • ۱۳۹۶/۰۶/۲۱ - ۲۱:۳۶
    0 0
    وزارت فرهنگ و ارشاد ..... برای اداره سازمان سینمایی نه برنامه دارد نه نفراتی که بتواند این سازمان غرق شده را نجات دهد نه افرادی اجازه می دهند چنین کار انجام شود وزارت ارشاد از مدیران کارشناسانی که بتوانند این وزارت را بازتعریف وبروز کند رنج می برد وبرای دولت هم اهمیت ندارد که این وزارت چگونه اداره شود در کشور نهضت ویران ساز عمومی وبازسازی خصوصی به راه افتاده اغلب ........ به دنبال انسجام آینده خود هستند برخی کارخانجات فعال امروز کشور از سرمایه ای مدیران برای آنها ..... کارمی کنند ومقوله فرهنگ وهنر منافع کسی را تامین نمی کند ودر اوج فراموشی است در یک نگاه کلی فرهنگ وهنر ووزرات ارشاد سکوی پرتاب افراد واشخاص به سوی سرمایه داری وپست بالاتر است

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.