دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

نکوداشتی برای کارگردان پرمخاطبترین سریال سال ٩٥

روح الله سهرابی

سینماپرس: روح اله سهرابی نویسنده وکارگردان آرام می گیریم ، مجیداکبری و محدثه قبادی بازیگران نقش شهیدمجتبی فامنین و همسرشهید و سیدمرتضی مصطفوی نویسنده در زادگاه این کارگردان شناخته شده مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش سینماپرس، در این مراسم که باعنوان "نکوداشت استاد روح اله سهرابی" کارگردان فرهیخته دفاع مقدس برگذارشد مستندی چهل دقیقه ای از زندگی و فعالیتهای فرهنگی و هنری روح اله سهرابی به نمایش درآمد که مورد استقبال و تحسین مخاطبین پرشمار حاضر در سالن  قرار گرفت. در مراسم نکوداشت روح اله سهرابی در استان همدان که تعدادی از مسئولین استانی نیز حضور داشتند حجت الاسلام رضامصباح امام جمعه فامنین طی سخنانی با اشاره به دغدغه مندی و ارزشمداری روح اله سهرابی، عامل موفقیت و تاثیرگذاری این هنرمند جوان را خودسوزی و خودسازی و همچنین نگاه متعالی و الهی به امر هنر دانست و تاکید کرد
صورت گری دارای چند مقوله است که اگر دارنده چشمی زیبا باشیم به تمام طبیعت و عالم امکان زیبا نگاه می کنیم و جلوه ای از زیباترینها را ترسیم و تنقیش می کنیم. وی تاکیدکرد کسی که  اثر هنری ماندگار خلق می کند باید خود سوزی و خودسازی را توأمان داشته باشد. در ادامه فرماندار سید مجید شماعی نیز  روح اله سهرابی را از افتخارات و مایه مباهات استان همدان دانست و افزود سریال آرام می گیریم نماد واقعی درونی سازی بود  چنانکه این سریال پرمخاطب ارزشهای دفاع مقدس را بصورت کاملا روشنگرانه به مخاطب ارایه کرد.
 همچنین مجیداکبری و محدثه قبادی طی سخنانی به تمجید از ابعاد مختلف شخصیتی سهرابی پرداختند. در ادامه این مراسم و پس از پایان پخش مستندزندگی سهرابی ، وی نیز طی سخنانی با تقدیر از محمدمهدی کلهری بخاطر برگذاری چنین مراسم باشکوه و کم نظیری ، ضمن تمجید از مقام شهدای مدافع حرم بویژه شهید حججی، این شهید بزرگوار را قهرمان واقعی و ماندگار جامعه دانست و خود را در مقابل امثال شهیدحججی ، قطره ای دربرابر دریا برشمرد. سهرابی ضمن کنایه به قهرمانان مجازی و کاذب جامعه ، آنها را از غره شدن به عناوین و شهرت برحذر داشت و گفت مادامی که اسطوره هایی چون حججی ها در این جامعه می درخشند اساسا خودقهرمان پنداری و خودبزرگ بینی توهم و سرابی بیش نیست که انسان را باخود به تباهی می کشاند. کارگردان پرمخاطبترین سریال سال گذشته تلویزیون با قدردانی از برگذارکنندگان نکوداشت وی ، گفت بنده لایق این تجلیل و استقبال مردم بزرگوار نیستم و هر قدمی که برداشته ام جزو وظایف ذاتی و در جهت اعتقادات و باورهای قلبی ام بوده است.
مراسم نکوداشت روح اله سهرابی با اهدای جوایزی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سپاه پاسداران استان همدان و شورای اسلامی شهر  خاتمه یافت و حاضرین در سالن اقدام به گرفتن عکسهای یادگاری با کارگردان و بازیگران نقش شهیدفامنین و همسرش لیلا کردند.
گفتنی ست سریال تلویزیونی "آرام می گیریم" که از نیمه دی ماه تا نیمه اسفند سال گذشته در پنجاه قسمت  از شبکه دوم سیما پخش شد یکی از بهترین و پرمخاطبترین سریالهای تلویزیون طی سالهای اخیر بود که در  صدرنظرسنجی برنامه سین مثل سریال که به ارزیابی سریالهای سال تلویزیون می پردازد قرار گرفت. روح اله سهرابی فیلم سینمایی خاکستروبرف را نیز در کارنامه سینمایی خود دارد که  این فیلم نیز مورد تحسین منتقدان و جشنواره ها قرار گرفته است . وی علاوه بر کارگردانی سینما ، نویسنده ی کتابهای زیادی در زمینه های فرهنگی و اجتماعی است که آخرین رمان او با عنوان " تراژدی اسبی که ایستاد" جزو کتابهای پرفروش امسال نمایشگاه کتاب بود.

نظرات

  • ۱۳۹۶/۰۶/۲۷ - ۱۵:۰۰
    0 0
    عالى بود آرام ميگيريم دست مريزاد به عوامل و كارگردان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.