یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

پخش هم زمان یک مستند از ۲ شبکه/ «آلزایمر» و نگاهی نو به نادیده‌های دفاع مقدس

مستند آلزایمر

سینماپرس: مجموعه مستند «آلزایمر» با موضوع بررسی تطبیقی یادمان‌های دفاعی و جنگ در جهان روی آنتن می‌رود.

به گزارش سینماپرس، این مجموعه مستند به کارگردانی «نوید سالاری مقدم» و تهیه‌کنندگی اسماعیل ارجمندی و ابراهیم ارجمندی در گروه برنامه‌های تلویزیونی مرکز بسیج صداوسیما تولید شده است.

بنا بر این گزارش، این مجموعه که در ۶ قسمت تولید شده، به طور موازی از شبکه سه ساعت ۲۴ و شبکه مستند ساعت ۲۲:۳۰ به روی آنتن می‌رود.

در این مجموعه برنامه تلاش شده است که فیلم هم برای متخصص و نخبگان و هم برای عموم جامعه قابل فهم باشد و این سوال کلیدی را دنبال می‌کند که «شهر چگونه وقایع تاریخی، رخدادها و قهرمانهای خود را برای شهرنشینان روایت میکند؟ و این روایت چگونه توسط مردم تجربه میشود؟»

قسمت اول «آلزایمر» شکل‌گیری فضای کلی مستند حول سوال فوق و بررسی تطبیقی برخورد با تاریخ و هویت در فضای شهری میان ایران و ایتالیا و دیگر کشورها را بررسی می‌کند و قسمت دوم بررسی تطبیقی المانهای روایتگر تاریخ و هویت در شهرهای کشورهای مختلف از جمله روسیه را در دستور کار دارد.

همچنین قسمت سوم به مقایسه ساخت یادمانها برای جنگهای تاریخی در کشورهای مختلف مثل فرانسه و ایتالیا و روسیه و ایران و … می‌پردازد و قسمت چهارم مقایسه یادمانهای جنگ ایران و عراق در دو کشور را در دستور کار دارد.

قسمت پنجم روایت قهرمانان زن و تاریخ ساز جهان در شهرهایشان در مقایسه با ایران است و قسمت ششم در رابطه با موزه‌ها با نام «فراموشخانه» است. در خلال این قسمت سفری به موزه جنگ مسکو و استانبول و مقایسه‌ای با موزه های جنگ تهران، خرمشهر و ایران باستان در تهران صورت می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.