یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱

سعید الهی قائم مقام دبیر جشنواره خبر داد

شرکت سه هزار و ۵۰۰ اثر در جشنواره مسیر عشق/ خلا تولیدات تصویری و مکتوب با موضوع راهپیمایی اربعین احساس می شود

سعید الهی در نشست خبری نخستین جشنواره بین المللی فیلم و عکس مسیر عشق

سینماپرس: قائم مقام دبیر نخستین جشنواره بین المللی فیلم و عکس مسیر عشق از شرکت حدود ۳۵۰۰ اثر در بخش های مختلف این رویداد سینمایی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، سعید الهی با اعلام این خبر چشم انداز آماری آثار دریافتی جشنواره مسیر عشق را به این ترتیب عنوان کرد: در بخش فیلمنامه(ملی)، ۷۲ طرح فیلمنامه بلند، ۹۱ فیلمنامه کوتاه داستانی، ۱۷سکانس عشق، ۲۸ اثر جایزه شهید حججی و در مجموع ۲۰۸ اثر در بخش فیلمنامه به دبیرخانه ارسال شده است. همچنین، در بخش عکس(ملی)، عکس حرفه ای از ۱۳۴ عکاس ۵۹۶ عکس و عکس مردمی از ۲۵۰ عکاس ۱۴۳۷عکس و در مجموع از ۳۸۴ عکاس تعداد ۲۰۳۳ عکس به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

در بخش فیلم و سریال(ملی)، بخش سینمایی۲۱ فیلم، سینمایی ویدئویی ۳۲ فیلم، کوتاه داستانی ۴۸فیلم، سریال ۱۰ مجموعه، ۲۹ مستند بلند، ۲۲۹ مستند کوتاه، ۵۷ نماهنگ، ۳۸ پویانمایی و مجموعا در این بخش تعداد ۴۶۴ اثر در بخش های مختلف شرکت کرده اند.

همچنین در بخش بین الملل، فیلم داستانی کوتاه و سینمایی ۳۵۴ اثر، مستند (کوتاه، نیمه بلند و بلند) ۱۸۰ اثر، پویانمایی ۸۸ اثر، نماهنگ ۱۰۳ اثر، فیلمنامه ۴۴ اثر و عکس ۸۰ عنوان و مجموعا در بخش بین الملل تعداد  ۷۷۷ اثر از ۸۳ کشور متقاضی شرکت در جشنواره هستند.

وی ضمن اعلام آمار آثار رسیده گفت: در حال حاضر کارشناسان ستاد برگزاری جشنواره در حال انتخاب آثار مرتبط با موضوعات جشنواره هستند و طی روزهای آینده اسامی آثار راه یافته به بخش رقابتی نیز جهت ارزیابی داوران اعلام خواهد شد.

الهی با اشاره به اینکه با وجود ارسال تعداد قابل قبولی اثر در بخش فیلم، فیلمنامه و عکس به جشنواره، خلاء تامل برانگیز انواع تولیدات تصویری و مکتوب با موضوع معرفی راهپیمایی اربعین حسینی و فرهنگ عاشورایی در ایران و سایر کشورهای دنیا و به تعبیری جهان تشیع کاملا احساس می شود تصریح کرد: ورود هنرمندان و دستگاه های فرهنگی کشور به برنامه ریزی و حمایت جدی تر از آنان در این زمینه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: ستاد جشنواره مسیر عشق تمامی تلاش کرد تا با استفاده از تمامی رسانه ها و ابزارهای اطلاع رسانی در حوزه های دیداری، شنیداری، مکتوب، مجازی، محیطی؛ و حتی، از طریق ارتباطات و مکاتبات بین سازمانی با هنرمندان و مراکز سینمایی و تلویزیونی کشور اعم از دفاتر فیلمسازی بخش خصوصی و دولتی مانند مراکز سیما در دو سطح داخلی و برون‌مرزی و استانها، دفاتر انجمن سینمای جوان، حوزه هنری و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی نقاط کشور نسبت به گردآوری و تجمیع آثار اقدام نماید.

به گفته وی، با وجود زمان بسیار محدود تا برگزاری جشنواره، تعامل و ارتباط گیری با سازمانهای فرهنگی مرتبط با خارج کشور همچون سازمان فرهنگ و ارتباطات و رایزنی های فرهنگی ایران در اقصی نقاط دنیا، شبکه های تلویزیونی و مراکز فرهنگی و سینمایی کشورهای منطقه، اتحادیه رایو و تلویزیون های کشورهای اسلامی، محافل و مجامع غیردولتی مورد تاکید و توجه جدی قرار گرفت.

قائم مقام دبیر جشنواره بین المللی مسیر عشق خاطرنشان ساخت: با وجود ارسال این تعداد اثر در بخش فیلم، فیلمنامه و عکس به جشنواره مسیر عشق، لیکن خلا تامل برانگیز انواع تولیدات تصویری و مکتوب با موضوع معرفی راهپیمایی اربعین حسینی و فرهنگ عاشورایی در ایران و سایر کشورهای دنیا و به تعبیری جهان تشیع کاملا احساس شده است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر از جشنواره می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی www.Masireeshgh.com مراجعه نمایند.

نخستین جشنواره بین المللی فیلم و عکس مسیر عشق که از اول تا پنجم آبان امسال در دو شهر مشهد مقدس و کربلای معلی برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.