سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹

حامد محمدی حوزه هنری را با داعش مقایسه کرد!

«ژن خوب» سینمایی که خود را به فراموشی زده است

حامد محمدی در مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی«اکسیدان»

سینماپرس: حامد محمدی سازنده فیلم ضعیف و سخیف «اکسیدان» که به واسطه نفوذ و رانت پدرش، منوچهر محمدی یکی از ژن های خوب عالم سینما محسوب می شود اخیرا در یک گفت و گو حوزه هنری را به خاطر تحریم فیلمش با داعش مقایسه کرده است.

فرزین ماندگار/ حامد محمدی درحالی حوزه هنری را داعش نامیده که پدر وی یکی از افرادی است که سال ها همکاری های نزدیکی با حوزه هنری داشته و تهیه کنندگی بسیاری از آثار این نهاد را بر عهده داشته و در مقطع آغازین توقیف فیلم ها توسط حوزه هنری در سال 91 نیز استارت توقیف فیلمهایی چون «زندگی خصوصی» و «گشت ارشاد» توسط شخص وی زده شد. آنزمان منوچهر محمدی در قالب تیمی قرار می گرفت که جزو مخالفان دولت وقت بودند و برای فشار بر سازمان سینمایی آن دوره بر طبل توقیف فیلم های سینمایی توسط حوزه هنری می کوبیدند و در واقع پایه گذار این مسئله در سینمای ایران محسوب می شوند.  
این آقازاده سینمایی گفته: «کاری که حوزه هنری در مورد تحریم فیلم ها انجام می دهد دست کمی از تندروی های داعش ندارد. داعش به اسم اسلام و حکومت اسلامی هر کاری می کند و حوزه هم با همین شعار ودفاع از ارزش های اسلامی فیلم ها را تحریم می کند. اقازاده منوچهر محمدی که از او به عنوان یک کپی ساز سینمایی نیز یاد می شود و فیلم قبلی و فعلی اش را به طور کامل از روی اثار خارجی و داخلی سینما به طرزی ناشیانه کپی برداری کرده است در پاسخ به این سوال که:« آیا وجود دغدغه های مشابه پدرتان در شما و فیلم‌هایتان به این دلیل است که با ایشان کار می‌کنید یا اینکه همه این موارد از درون خودتان می‌آید؟ توضیح داده:  «به هر حال یک بخشی از این مسئله هم ژنتیک است. برای بعضی‌ها می‌شود ژن خوب برای ما هم اینطوری از آب در می آید. اما به نظرم دغدغه‌های خانوادگی هم در این بحث مهم است.»
این آقازاده که در این مصاحبه خواسته به قول خودش «ژن های خوب » را زیر سوال ببرد و خود را از ژن خوب بودن مبرا کند حال اینکه خودش مصداق همان ژن های خوب سینماست، پرسیدآیا شاخص نهاد انقلابی بودن تا داعش را منافع شخصی خانواده منوچهر محمدی تعیین می کند؟  اینجاست که می توان دریافت تامین منافع شخصی در تفکر عده ایی چه ریشه های قدرتمندی دارد.
باید از آقای محمدی پرسید چه شد که حوزه هنری به خاطر اکران  نکردن یک فیلم  از یک نهاد انقلابی تا سطح داعش در نگاه خانواده محمدی ها تنزل پیدا کرده است؟ مگر نه اینکه فیلم های سینمایی فرشته ها با هم می آیند ( ۱۳۹۲) که شما کارگردان آن هم بوده اید، میهمان داریم ( ۱۳۹۲)، حوض نقاشی (۱۳۹۱ ) (که شما نویسنده این فیلم هم بوده اید)، مسافر ری ( ۱۳۷۹) و چندین اثر دیگر از محصولات حوزه هنری توسط منوچهر محمدی تهیه و تولید شده است. حال، چرا و چطور و یکباره حوزه هنری داعش شده است؟

نظرات

  • ۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۰۶:۲۲
    0 0
    اگر حوزه هنری داعش است پس پدر شما هم عضو برجسته داعش است و شما هم با نون داعش بزرگ شده ای ؟؟!!!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.