دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴

گزارشی از فروش هفتگی سینماهای آمریکا

تام کروز از یک دلقک شکست خورد!

فیلم ترسناک «آن»

سینماپرس: فیلم ترسناک «آن» (It) در چهارمین هفته اکران دوباره به صدر جدول پرفروش‌های سینمای آمریکای شمالی بازگشت و شکست تلخی را برای تام کروز و فیلم «ساخت آمریکا» رقم زد.

به گزاش سینماپرس در هفته‌ای که گذشت فیلم تازه تام کروز با عنوان «ساخت آمریکا» (American Made) روی پرده رفت و در افتتاحیه‌ای ناامیدکننده برای ستاره اکشن سینمای آمریکا با فروش 17 میلیون و 200 هزار دلاری گام در راه اکران گسترده گذاشت. این فیلم رقابت رسیدن به صدر جدول پرفروش‌های هفته را با اختلافی اندک به فیلم «آن» و دلقک ترسناکش واگذار کرد.

«آن» در چهارمین هفته اکران همچنان پدیده این روزهای سینمای جهان است و با بهره گرفتن از داستان جذاب استفن کینگ؛ استاد ژانر وحشت، همچنان در جذب تماشاگران به سالن‌های سینما موفق عمل می‌کند. این فیلم خارج از آمریکا نیز در 64 کشور دیگر اکران شده و به فروش 35 میلیون دلاری دست پیدا کرده است. «آن» که ساختش اندکی بیش از 30 میلیون دلار خرج روی دست سازندگان گذاشته، تا اینجای کار در سراسر جهان بیش از نیم میلیارد دلار سود کسب کرده است.  

دیگر فیلم پرفروش هفته قسمت تازه «کینگزمن» ساخته متیو وان کارگردان بریتانیایی سینما است. این فیلم خارج از آمریکا 50 میلیون دلار و در آمریکای شمالی 17 میلیون دلار فروش داشت. مجموع فروش جهانی این فیلم پس از 12 روز اکران به بیش از 192 میلیون دلار رسیده است.

تام کروز در فیلم «ساخت آمریکا» نقش شخصیتی حقیقی به نام بری سیل را بازی می‌کند. بری سیل خلبانی بود که در دهه هشتاد میلادی برای کارتل مشهور مدلین کوکائین قاچاق می‌کرد اما پس از چندی خبرچین سازمان جاسوسی سیا شد. کمپانی یونیورسال با توجه به نقدهای مثبتی که درباره فیلم نوشته شده است، به موفقیت تجاری آن در بلند مدت امید زیادی دارد.

«ساخت آمریکا» نیز خارج از آمریکا اکران موفق‌تری داشت و با اتکا به چهره شناخته شده تام کروز بیش از 64 میلیون و 700 هزار دلار بلیت فروخت. این فیلم با صرف هزینه‌ای بالغ بر 50 میلیون دلار ساخته شده است.

یکی از بازندگان اکران هفته گذشته فیلم «مرگ‌بازان» (Flatliners) بود که در سه روز نخست اکران کمتر از پیش‌بینی‌ها، فقط شش میلیون و 700 هزار دلار فروش داشت. این فیلم بازسازی فیلمی به همین نام اثر جوئل شوماخر در دهه 90 میلادی است. «مرگ بازان» با بودجه 19 میلیون دلاری در نظر منتقدان سینمایی فیلمی فاقد ارزش است و در وب‌سایت راتن‌تومیتوز از 100 امتیاز ممکن تنها 3 امتیاز گرفته است.

«مرگ بازان» اصلی به کارگردانی جوئل شوماخر سال 1990 با بازی کیفر ساترلند، جولیا رابرتس، ویلیام بالدوین، اولیور پلات و کوین بیکن ساخته شد. این بازیگران در فیلم نقش پنج دانشجوی پزشکی را بازی می‌کردند که برای تجربه نزدیک به مرگ برای مدتی کوتاه قلب خود را از کار می‌انداختند.

در بازسازی «مرگ‌ بازان» به کارگردانی نیلس آردن اپلف دانمارکی الن پیج، نینا دوبرف، جیمز نورتون، دیگو لونا و کرسی کلمونز نقش‌ دانشجویان را به عهده دارند.

یکی از فیلم‌های پرفروش هفته از قضا یکی از مدعیان فصل جوایز سینمایی است. «نبرد جنسیت‌ها» با بازی اما استون و استیو کارل پس از یک هفته اکران محدود در 21 سالن سینما، با افزایش تعداد سینماهای محل اکران به 1213 عدد توانست با فروش 4 میلیون و 100 هزار دلاری به رده ششم جدول پرفروش‌ها صعود کند.  

در گیشه اکران محدود برنده بی‌چون و چرا فیلم «ویکتوریا و عبدل» به کارگردانی استفن فریرز بود. این فیلم با بازی جودی دنچ از اکران در 77 سالن سینما بیش از یک میلیون دلار کسب کرد.

در این میان فیلم «مارک فلت: مردی که کاخ سفید را به زیر کشید» نیز به صورت محدود اکران شد و به صورت میانگین در هر سالن سینما بیش از 7 هزار دلار فروش داشت. در این فیلم لیام نیسن نقش یکی از ماموران پلیس فدرال آمریکا را بازی می‌کند که در افشای رسوایی واترگیت نقشی کلیدی داشت.

ردیف

نام فیلم

فروش هفتگی در آمریکای شمالی (میلیون دلار)

مجموع فروش در آمریکای شمالی (میلیون دلار)

بودجه

(میلیون دلار)

1

آن

17.3

291

35

2

ساخت آمریکا

17.02

17.02

50

3

کینگزمن: حلقه طلایی

17

66.7

104

4

نینجاگوی لگویی

12

35.6

-

5

مرگ بازان

6.2

6.7

19

6

نبرد جنسیت‌ها

3.4

4.1

-

7

آدمکش آمریکایی

3.3

31.9

33

8

دوباره خانه

1.8

25.2

12

9

تا مرگ جدایمان کند

1.5

1.5

-

10

مادر

1.5

16.3

30


* خبرآنلاین

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.