چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴

در ادامه حضور بین‌المللی

«رفتن» برادران محمودی به روسیه رسید

فیلم سینمایی رفتن

سینماپرس: نوزدهمین فستیوال فیلم جوانان و دانشجویان در سوچی روسیه میزبان فیلم «رفتن» شد.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «رفتن» برادران محمودی در جدیدترین حضور خارجی خود به شهرهای سوچی و مسکو در روسیه می رود.

فستیوال فیلم جوانان و دانشجویان از ۱۴ تا ۲۲ اکتبر برابر با ۲۲ الی ۳۰ مهر در شهرهای سوچی و مسکو با نمایش فیلم های انتخاب شده برای حضور در این فستیوال برگزار خواهد شد.

مهمترین اتفاق این دوره فستیوال اهدای اولین جایزه بین المللی آکادمی TransformNation Film Awards روسیه است که در قالب این فستیوال اهدا خواهد شد.

فیلم سینمایی «رفتن» به کارگرانی نوید محمودی و تهیه کنندگی جمشید محمودی برای دریافت این جایزه کاندید شده است. طبق اعلام برگزارکنندگان فستیوال، این فیلم سه نمایش در شهر سوچی و ۲ نمایش در شهر مسکو خواهد داشت که با حضور کارگردان فیلم و جلسات پرسش و پاسخ با حضور خبرنگاران و مخاطبان خواهد بود.

جایزه ویژه امسال آکادمی به فیلم های با موضوع اجتماعی و حقوق بشر تعلق خواهد گرفت. این جایزه از طرف داوران آکادمی فیلم و در مراسمی در روز ۲۲ اکتبر با حضور کاندیدها اهدا خواهد شد.

«رفتن» در تازه ترین حضورهای بین المللی خود ماه گذشته موفق به دریافت دو جایزه بین المللی از پنجمین فستیوال فیلم پارسی استرالیا و نهمین دوره فستیوال بین المللی فیلم های افغانستانی در سوئد شده است.

شرکت فرانسوی «دریم لب» به مدیریت نسرین میرشب امتیاز پخش بین الملی فیلم سینمایی «رفتن» به تهیه کنندگی جمشید محمودی را برعهده دارد.

«رفتن» قصه فرشته و نبی قصه عشقی که در پیچ و تاب رسیدن و نرسیدن در غبار گم می شود، قصه عشقی که از همه چیز غیر از معشوق رنج می بیند، «رفتن» قصه درد است درد خانه به دوشی درد مهاجرت.

فیلم «رفتن» محصول مشترک ایران و افغانستان است و به عنوان نماینده سینمای افغانستان برای بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان به اسکار معرفی شده بود.

بازیگران این فیلم رضا احمدی، فرشته حسینی، بهرنگ علوی، نازنین بیاتی، مسعود میرطاهری، سینا سهیلی، محفوظ محمودی، افشین اخلاقی، بشیر احمد و شمس لنگرودی هستند.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده: جمشید محمودی بر اساس طرحی از نوید محمودی، مدیر فیلمبرداری: کوهیار کلاری، صدابردار: محمدرضا حبیبی، طراح صحنه و لباس: امیرحسین باباییان، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، مشاور تهیه کننده و تولید: ارشاد محمودی، موسیقی: سهند مهدی زاده، مدیر تولید: علیرضا باقربیگی، دستیار و برنامه ریز: امیر علی یازی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.