شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶

رسوایی جنسی «هاروی واینستین» تهیه‌کننده و بنیانگذار کمپانی میرامکس

هاروی واینستین

سینماپرس: نیویورک تایمز در آپدیت خبری خود درباره این تهیه کننده که از حامیان فعال حزب دموکرات هم محسوب می‌شود، اعلام کرد: «واینستاین ضمن پذیرش ضمنی این اتهامات، گفته متاسفم که در گذشته، با همکاران‌ام طوری رفتار کرده‌ام که باعث درد زیادی شده است و خالصانه بابت آن عذرخواهی می‌کنم.

حدود دو روز پیش، دو خبرنگار نیویورک تایمز نتیجه تحقیقات خود درباره یکی از بزرگ‌ترین مردان صنعت سینمای هالیوود، «هاروی واینستاین» از بنیانگذاران شرکت میرامکس و و تهیه کننده و پخش کننده تعدادی از مهم‌ترین فیلم‌های سه دهه اخیر سینمای آمریکا و جهان را منتشر کردند.

در گزارش مفصل نیویورک تایمز، سوابق این تهیه‌کننده سینما و پرونده‌های مختومه و در جریان علیه او بررسی شده است؛ طبق نتایج به دست آمده در طی سی سال گذشته، واینستاین بارها و بارها، با رفتار غیراخلاقی و درخواست‌های جنسی خود، کارمندان و اطرافیان‌اش را آزار داده است. بر اساس این تحقیق، چندین پرونده در اطراف این تهیه‌کننده هالیوودی در جریان است و برخی از شکایات با توافق طرفین به پایان رسیده است. نیویورک تایمز اعلام کرده واینستاین در حداقل هشت مورد، شاکیان خود را با پول راضی کرده است.

این پرونده، موارد سواستفاده جنسی از دو دهه پیش (علیه بازیگر هالیوودی «اشلی جاد») تا سال ۲۰۱۴ و پیشنهاد پیشرفت سریع به کارمند تازه‌کار کمپانی «امیلی نستور» را شامل می‌شود. «لارن اکانر» از کارمندان میرامکس، می‌گوید: «من زنی ۲۸ ساله هستم که برای زندگی و وضعیت شغلی بهتر تلاش می‌کند. هاروی واینستین مرد ۶۴ ساله‌ای با شهرت جهانی است و این کمپانی اوست. توازن قدرت این گونه است: من صفر، هاروی واینستین ده! در این کمپانی محیط مسمومی برای زنان وجود دارد»

نیویورک تایمز در آپدیت خبری خود درباره این تهیه کننده که از حامیان فعال حزب دموکرات هم محسوب می‌شود، اعلام کرد: «واینستاین ضمن پذیرش ضمنی این اتهامات، گفته متاسفم که در گذشته، با همکاران‌ام طوری رفتار کرده‌ام که باعث درد زیادی شده است و خالصانه بابت آن عذرخواهی می‌کنم. همچنین تلاش می‌کنم بهتر شوم، می‌دانم راه درازی در پیش دارم.» از طرف دیگر هیات مدیره کمپانی واینستاین، اعلام کرده است هاروی واینستاین برای مدتی در شرکت حضور نخواهد داشت و یک نفر از بیرون شرکت، مسئول انجام تحقیقات در این زمینه خواهد بود.

* کافه سینما

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.