یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸

واکنش کیهان به افشای هزینه‌های نجومی و نامتعارف جشنواره فجر

مدیران دولت در اختتامیه جشنواره فیلم فجر 35

سینماپرس: با افشای هزینه‌های نجومی و نامتعارف درباره سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر، لازم است وزیر ارشاد دست به کار شود و به وعده خود مبنی بر شفاف‌سازی مالی در اجزای این وزارتخانه عمل نماید.

به گزارش سینماپرس، کیهان نوشت: پس از افشای هزینه نجومی برگزاری سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر، رسانه‌ها اعلام کردند که بازیگر مشاور دبیر جشنواره نیز هزینه هنگفتی را به عنوان دستمزد دریافت کرده است!


چند روز قبل بود که مشخص شد هزینه برگزاری دوره اخیر جشنواره فیلم فجر در دو بخش داخلی و بین‌المللی ۲۰ میلیارد تومان بوده که با توجه به خروجی جشنواره، این هزینه نامتعارف به نظر می‌رسد. چنان‌که هزینه برگزاری جشنواره فیلم فجر در دولت دهم، یک چهارم این میزان بود.


همچنین رسانه‌ها در تازه‌ترین افشاگری درباره وضعیت مالی جشنواره فیلم فجر، اعلام کردند که یک خانم بازیگر که به عنوان مشاور دبیر با سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر همکاری می‌کرد، رقم نامتعارف ۴۰۰ میلیون تومان دستمزد گرفته است. با توجه به اینکه نقش و تأثیرگذاری این بازیگر در جشنواره نامشخص بود و معلوم نیست چه مشورتی به دبیر جشنواره می‌داد، جای پرسش است که چنین هزینه‌ای چرا و برای چه اتفاقی به این خانم بازیگر پرداخت شده است؟


گفتنی است، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری خود وعده داد که نسبت به مسائل مالی این وزارتخانه اقدام به شفاف‌سازی نماید. با توجه به حواشی مالی به وجود آمده برای سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر، به نظر می‌رسد وزیر ارشاد دولت دوازدهم باید این شفاف‌سازی را از همین جشنواره شروع کند.

اینکه بودجه ۲۰ میلیارد تومانی اختصاص یافته برای این جشنواره چه شده است و چرا مشاور دبیر جشنواره، ۴۰۰ میلیون تومان برای یک کار غیراجرایی دریافت کرده است؟

نظرات

  • محمد جواد ۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۰۹:۱۳
    1 0
    این تازه از نتایج سحر است! محمد حیدری با پشتیبانی های سوال برانگیز ایوبی رفتارهایی کرد که در حافظه تاریخی ما خواهد ماند. بی کفایتی که از اریکه به زیر آمد اما از روی زیادش کم نشد! ردای فجر به قامت حیدری گشاد بود خیلی گشاد. ایوبی را انداخت، خودش افتاد و حالا هم رقم ها افشا می شوند و معلوم نیست که دیگر چه تحفه هایی در راه است. درس عبرتی برای حیدریان و مدیرانش که چشم ها را بسته و گوش ها را گرفته زده و بر لبانشان مهر سکوت زده اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.