یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹

بازیگر «دورهمی»: بعضی نقش‌ها در میهمانی‌ها بسته می‌شود!

تسنیم: محمد نادری بازیگر تاتر و تلویزیون با انتقاد از روند انتخاب بازیگر، گفت: هیچوقت برای بازی پول نداده ام چون اهل دفتر رفتن نبوده‌ام، اما داریم کسانی که پول داده‌اند و بازیگر شده‌اند.

سیدعلی ضیاء شنبه در اولین قسمت از فصل جدید «فرمول یک» عصرگاهی میزبان محمد نادری بازیگر تئاتر و تلویزیون و مهیار حسن پور یک هنرجوی ناموفق تئاتر بود.

مهیار حسن پور که اهل گیلان بود، به فعالیتهای تئاتری خود در شهرش اشاره کرد و از موفق نشدنش گفت: در کارهایی رفته ام تست داده ام و گفته اند خیلی خوب هستی بیا این فرم را پر کن. اما در فرم این سوالات را آورده اند که آیا می توانی در کار سرمایه گذاری کنی؟ آیا می توانی خودرو در اختیار گروه بگذاری؟ آیا می توانی لوکیشن برای گروه هماهنگ کنی؟ اگر پاسخ مثبت بدهم که قطعا در تیم هستم و اگر جواب نه بنویسم هم که مشخص است.

=

وی همچنین در بخشی از حرفهایش این انتقاد را مطرح کرد: چرا در فیلمی مثل «زیر سقف دودی» که این روزها روی پرده است کسی بازی می کند که هیچ اکت و ویژگی ندارد. آیا این توهین به شعور مخاطب نیست؟

محمد نادری، بازیگر نیز درباره نقش مافیا در انتخاب بازیگران گفت: من وقتی بخواهم تئاتری روی صحنه ببرم، برای انتخاب بازیگران آن به کسی فکر می کنم که یا بازی اش را دیده ام یا با او مراوده دارم. اما برخی می گویند بعضی از نقشها در مهمانی ها بسته می شود یا آدم‌هایی هستند که در یک دایره مشخص انتخاب می کنند.

وی افزود: من لیسانس تئاتر گرفتم. سالها بازی کردم، نوشتم و کار کردم. تا به حال مهمانی نرفتم و تا به حال در زندگی ام هم تست ندادم. تنها کاری که من تست دادم برای «شمعدونی» بود و سروش صحت چون بازی مرا ندیده بود از من خواست که یک سکانس را بازی کنم تا بازی ام را ببیند و برای نقش هوشنگ انتخاب شدم.

بازیگر «دورهمی» با بیان اینکه من مهمانی رفتنی نیستم اما اگر خوش بگذرد چرا نروم، ادامه داد: خبر دارم که در شهرستان امکانات کمی وجود دارد. در همه دنیا اینگونه است. حتی در آمریکا هم شهری به نام لس آنجلس دارند که هالیوود آنجا است و کسی در شمال آلاسکا نمی تواند بازیگر شود و یا باید به هالیوود بیاید یا برود نیویورک و بازیگر تئاتر شود.

نادری با اشاره به اینکه هیچ نسخه مشخصی برای چهره شدن وجود ندارد و نمی شود کپسول تجویز کرد، تصریح کرد: من راهی که رفته ام از تئاتر آغاز شده است. هیچوقت برای بازی پول نداده ام چون اهل دفتر رفتن نبوده ام. اما داریم کسانی که پول داده اند یا اسپانسر آورده اند و بازیگر شده اند. اما این را که این افراد ماندگار می شوند یا خیر نمی دانم.

وی یادآور شد: بازیگران خوبی داریم که از تئاتر شروع کرده اند، عرق ریخته اند و دیده شده اند. اینکه بگوییم ما در یک کار ارگانی بازی کنیم و بازیگر شویم نیست. بازیگری در تئاتر است. نوید محمدزاده از کجا شروع کرد؟ چقدر در سالن مولوی که خیلی ها تا به حال آنجا نرفته اند بازی کرد تا به جای فعلی اش رسید؟

این بازیگر در پاسخ به سوال ضیاء درباره دلیل جدایی اش از «دورهمی» توضیح داد: درباره جدایی ام از «دورهمی» اینطور بود که تا شروع فاز بعدی چند ماهی طول کشید و برخی از ما درگیر کارهای دیگری شده بودیم. من ترجیحم این بود که در این فضا ادامه ندهم. چون ابتدا که برای این کار صحبت کرده بودیم فضای کار به نحو دیگری بود. البته در ابتدا کارگردان کار آقای مدیری عزیز و دوست داشتنی نبودند. من با دو نفر خیلی دوست داشتم کار کنم که افتخار همکاری با هر دو نصیبم شد؛ سروش صحت و مهران مدیری. درباره جدایی از «دورهمی» مسائل مالی هم وجود داشت.
نویسنده مجموعه «کوچه مروارید» در پاسخ به اینکه چرا به عنوان کسی که به نوعی خالق جناب خان است، در حواشی پیش آمده پیرامون این کاراکتر اظهارنظری نکرد، گفت: من در دعوای جناب خان ترجیح دادم خودم را کنار بکشم. مردم این وسط به شدت ضرر کردند و یک کاراکتر به شدت دوست داشتنی را از دست دادند. مالک این عروسک تهیه کننده کوچه مروارید از دوستان من و رامبد جوان بود و امیدوارم توافقی شکل بگیرد و به بازگشت این کاراکتر به خندوانه منجر شود.
نادری در پایان گفت: من این کاراکتر را خیلی دوست داشتم و زمانی که «کوچه مروارید» را می نوشتم بیشتر روی این کاراکتر مانور می دادم و به من بابت این موضوع انتقاد هم می کردند.
نادری همچنین در بخشی از برنامه از حسن پور تست بازیگری گرفت و این دو موقعیتی را که یکی به دیگری خبر مرگ برادر طرف مقابل را می دهد، به نوبت بازی کردند.
«فرمول یک» با اجرای سیدعلی ضیاء به تهیه کنندگی افشین حسین خانی، تا 10 روز آینده قبل و بعد از اذان مغرب روی آنتن شبکه یک سیما می رود و پس از این مدت، پخش آن به پس از اذان مغرب موکول خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.