یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

توضیحات سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره «فیلمسوزی»

غلامرضا فرجی*

سینماپرس: سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: صاحبان آثار به دلیل از دست دادن سالن خود مدعی فیلمسوزی می‌شوند اما قبل از هر ادعایی باید به قرارداد پخش کننده و سینمادار مراجعه کنند.

به گزارش سینماپرس، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره تعدد اکران در سالن‌های سینمایی گفت: پیش از این اعلام کرده بودیم فیلم‌هایی که در گروه آزاد قصد اکران دارند، پخش کنندگان باید قرارداد 7 پردیس سینمایی را برای ثبت در شورای صنفی نمایش ارائه دهند. بدون ارائه قرارداد امکان ثبت قرارداد در شورای صنفی نیست. هیچ یک از فیلم‌هایی که در گروه آزاد اکران شده بدون ارائه قرارداد نبوده است.

وی درباره فیلمسوزی که این روزها درباره آن صحبت می شود توضیح داد: در پردیس‌های سینمایی موظف به اکران فیلم در سانس‌های مشخص شده هستند اما نکته حایز اهمیت قرارداد پخش کننده با سینما است. اگر قرارداد پخش کننده با سینما به صورت چرخشی باشد سالن‌دار موظف است تنها 3 سانس سالن در اختیار فیلم به صورت چرخشی اکران کند و براساس سیستم مدیریتی سالن ترجیح می‌دهد فیلمی را اکران کند که فروش بهتر یا بیشتری دارد و مخاطب را با خود همراه می‌کند بالطبع صاحبان آثار در این شرایط به دلیل از دست دادن سالن خود مدعی فیلمسوزی می‌شوند اماقبل از هر ادعایی باید به قرارداد پخش کننده و سینمادار مراجعه کنند و بعد مدعی فیلمسوزی شوند. اگر هر تخلفی صورت گرفته است باید صاحبان آثار به صورت کتبی به شورای صنفی نمایش ارائه دهند که تاکنون هیچ شکایتی در این خصوص ثبت نشده است و همه چیز در حد حرف باقی مانده است. 

فرجی در خاتمه تاکید کرد: توافقات پخش و سینمادار باید مورد توجه صاحبان آثار قرار گیرد این که مدعی شوند فیلمسوزی صورت گرفته فقط در حد حرف است و هیچ مدرک و سندی برای تخلف ارائه نمی‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.