یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

هاروی واینستین؛ تهیه‌کننده ی رسوا شده از آکادمی اسکار اخراج شد

هاروی واینستین

سینماپرس: هاروی واینستین؛ تهیه‌ کننده ی رسوا شده از آکادمی علوم و هنرهای سینما اخراج شد. خبرآنلاین گزارش داد که آکادمی اسکار پس از برگزاری نشستی فوری رای به اخراج این تهیه کننده فاسد هالیوودی داد.

آکادمی اسکار پس از برگزاری نشستی فوری رای به اخراج این تهیه کننده فاسد هالیوودی داد.

این در حالی است که اخراج یکی از اعضای آکادمی در تاریخ 90 ساله تنها یک بار پیش از این سابقه داشته است. در آن مورد کارمین کاریدی بازیگر 83 ساله برای زیر پا گذاشتن قانون آکادمی در به اشتراک گذاشتن فیلم‌ هایی که در اختیار اعضا قرار می‌ گیرد، اخراج شد. اما تا کنون هیچ عضوی برای ارتکاب به جرم یا رفتار غیراخلاقی اخراج نشده بود. حتی چهره‌هایی چون رومن پولانسکی، بیل کازبی و مل گیبسون نیز علیرغم جنجال‌های بسیاری که با کارهایشان به پا کردند از آکادمی اخراج نشدند.

در بیانیه‌ آکادمی آمده است: «ما با اخراج هاروی واینستین علاوه بر برائت جستن از فردی که برای همکارانش احترام و ارزش قائل نیست اعلام می‌ کنیم که دورانی که عامدانه خودمان را به جهالت بزنیم و از روی شرم رفتارهای این چنین را در محل کار نادیده بگیریم به پایان رسیده است.»

هاروی واینستین 65 ساله در چند وقت گذشته با اتهامات بسیاری روبه‌ رو شده است. بیش از 10 زن او را به آزار جنسی و سه تن او را به تجاوز متهم کرده‌ اند. مدیر سرشناس هالیوودی برای رفتارهایش که باعث رنج و آزار دیگران شده، عذرخواهی کرده اما در عین حال تمام اتهامات مربوط به تجاوز را رد کرده است.

پیش از این نیز بفتا عضویت واینستین را تعلیق کرده و رفتارهای او را «غیرقابل قبول و برخلاف ارزش‌های بفتا» توصیف کرده بود. همچنین جشنواره فیلم کن با صدور اطلاعیه‌ ای از رفتار هاروی واینستین ابراز انزجار کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.