دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

با وجود اعلام اسامی آثار بخش مسابقه؛

مشکلات مالی زمان برگزاری جشنواره «مسیر عشق» را به تعویق انداخت

جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس مسیر عشق

سینماپرس: زمان برگزاری جشنواره بین المللی فیلم و عکس "مسیر عشق" برای مدت زمان کوتاهی به تعویق افتاد.

به گزارش سینماپرس، روابط عمومی جشنواره "مسیر عشق" طی اطلاعیه ای با اعلام این خبر افزود: این رویداد فرهنگی که قرار بود با موضوع پیاده روی ارادتمندان به اهل بیت (ع) در اجتماع بزرگ اربعین حسینی در عراق و ایام شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در ایران، اول تا پنجم آبان ماه همزمان در مشهد و کربلا برگزار شود به دلیل برخی نارسائی‌های مالی به تعویق افتاد.

در اطلاعیه ستاد برگزاری این جشنواره آمده است: "مسیر عشق" که از همان ابتدا با استعانت از بارگاه حضرت باریتعالی و تکیه بر الطاف و نگاه ویژه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به تمامی خادمان ائمه اطهار فعالیت خود را آغاز کرد، طی چند ماه گذشته با رعایت همه استانداردهای حرفه ای توانست میزبان حدود 3500 اثر در قالب فیلم، فیلمنامه و عکس از ایران و 82 کشور جهان باشد که هم اکنون با اتمام مرحله انتخاب در مجموع شاهد راهیابی 228 اثر از 186 هنرمند داخلی و خارجی به بخش رقابتی جشنواره است.
بنابراین گزارش و بر اساس اطلاعیه یاد شده، اگر چه جشنواره طبق برنامه ریزی های هدفمند خود تاکنون با حمایت برخی دستگاه‌های فرهنگی پیش رفته است، لیکن برخی بوروکراسی های اداری و عدم تأمین نقدینگی کافی تا زمان برگزاری جشنواره، مانع از برپایی کاملاً حرفه ای و در شأن جایگاه مقدس سالار شهیدان امام عاشورا آفرین حضرت امام حسین (ع) است؛ که با توجه به ضرورت سفر جمعی از هنرمندان اعم از برگزیدگان، نامزدها، داوران ، نمایندگان رسانه ها، مدیران فرهنگی، عوامل اجرایی و . . . برای شرکت در مراسم آغازین و پایانی جشنواره در دو شهر مشهد مقدس و کربلای معلّی، این جشنواره بر خلاف میل باطنی و با وجود همه تلاشهای صورت گرفته، تا اطلاع ثانوی که طی روزهای آتی زمان دقیق آن اعلام خواهد شد مجبور به تعویق زمان برگزاری است.
در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: انتظار می‌رود دستگاه‌های حمایت کننده جشنواره در دو کشور ایران و عراق که همواره در تأمین امکانات سخت افزاری با دست اندرکاران اجرایی این رویداد مهم فرهنگی همراه بوده اند با رفع موانع اداری انشاء الله زمینه برگزاری جشنواره مسیر عشق را با در نظر گرفتن کیفیتی آبرومند، شایسته جایگاه موضوع ارزشمند و انتظارات مخاطبین بین المللی آن و در خور جامعه هنری کشور فراهم نمایند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.