دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴

برپایی هیات‌های عزاداری در شهرک سینمایی +عکس

نمایی از شهرک غزالی لوکیشن فیلم سینمایی « استرداد » به کارگردانی علی غفاری

ایسنا: شهرک سینمایی و تلویزیونی «غزالی» با توچه به رویکرد احیای سنت‌های و رسومات قدیمی در ماه‌های محرم و سفر نیز هیات‌های عزاداری هنرمندان را راه‌اندازی کرده است.

کمال فیض‌آبادی، مدیر شهرک‌های تلویزیونی «غزالی» با بیان اینکه «شهرک‌های تلویزیونی برای ماه‌های محرم و صفر هیات‌های عزاداری برگزار می‌کند»، اظهار کرد: شهرک سینمایی و تلویزیونی تلاش می‌کند تا سنت‌ها و رسومات قدیمی را احیا کند. در همین راستا نیز در ماه‌های محرم و صفر یک هیات عزاداری محرم راه‌اندازی کرده‌ایم که یکی از آنها چند روز گذشته برگزار شد و دیگری هم ان‌شاءالله ۲۸ صفر برگزار می‌شود.

او همچنین با اعلام این خبر که عوامل سریال «از یاد رفته‌ها» به کارگردانی بهرام بهرامیان کار خودشان را در شهرک سینمایی آغاز کرده‌اند، درباره دیگر پروژه‌های نمایشی که در شهرک «غزالی» حضور دارند، گفت: پروژه‌های «پاهای بی‌قرار» و «آرمان ۲» نیز کارشان به پایان رسیده از شهرک رفته‌اند و سایر پروژه‌ها همانند سریال «عقیق» و «شهرزاد» مشغول تصویربرداری هستند.

فیض‌آبادی همچنین خاطرنشان کرد: به دستور آقای علی‌عسکری (رییس سازمان صداوسیما) و تاکید آقای میرباقری (معاون سیما) قرار است وسعت شهرک سینمایی و تلویزیونی به ۵۳ هکتار افزایش پیدا کند. در حال حاضر مقدمات این کار در حال پیگیری است و امیدواریم که تا پایان امسال عملیاتی شود.

شهرک سینمایی «غزالی» نزدیک به سه دهه است به عنوان اصلی‌ترین شهرک سینمایی ایران شناخته می‌شود و روز به روز با اضافه شدن لوکیشن‌های جدید، بزرگتر هم می‌شود. از جمله لوکشین‌های جدید که به این مجموعه اضافه شده است می‌توان به کاروان‌سرای «عقیل» اشاره کرد؛ فیض‌آبادی در این باره گفت: لوکیشن کاروان‌سرای عقیل که برای سریال «عقیل» ساخته شده بود به مجموعه شهرک‌ سینمایی و تلویزیونی اضافه شده است.

به گزارش ایسنا، مجموعه‌ «غزالی» که قرار است نام آن تغییر کند، زیر نظر سازمان صداوسیما قرار دارد؛ این مجموعه متشکل از چند بخش گوناگون است که سال ۵۸ توسط زنده‌یاد علی حاتمی ساخته شده است و از آن روز تاکنون میزبان سریال‌های زیادی چون «سربداران»، «شیخ مفید»، «امام علی(ع)»، «مریم مقدس»، «جهان پهلوان تختی»، «کارآگاه علوی»، «کیف انگلیسی»، «ولایت‌ عشق»، «شب دهم»، «مدار صفر درجه»، «مردان آنجلس»، «تبریز در مه»، «کلاه پهلوی»، «سرزمین کهن»، «معمای شاه» و آثار تاریخی دیگر بوده است.

قسمت اصلی شهرک سینمایی یعنی همان «خیابان لاله‌زار» توسط زنده‌یاد علی حاتمی احداث شد و با گذشت زمان بخش‌های دیگری هر کدام به بهانه ساخت یک سریال در دل این مجموعه قرار گرفتند؛ لوکیشن شهر کوفه یادگار سریال «امام علی (ع)»، شهر سامان یادگار سریال «کلاه پهلوی» و اورشلیم یادگار سریال «حضرت مریم» است و لوکیشن‌های جدید میدان ژاله، خیابان انقلاب، میدان منیریه و خانه دکتر وزیری نیز قرار است به‌زودی در اختیار بازدیدکنندگان قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.