دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵

چرا جواد رضویان دیگر با تلویزیون کار نمی‌کند؟

جواد رضویان

مجله ایده آل: این روزها شهر تهران میزبان جریان هنری جدیدی است. شاید دربین طرفداران پر و پا قرص جواد رضویان کمتر فردی بداند او فارغ التحصیل رشته نقاشی و یک نقاش حرفه ای است. او با افتتاح گالری کافه تصمیم دارد جریان هنری داغی را در حوزه تخصصی اش، هنرهای تجسمی به پا کند.

جواد رضویان تنها در بین مردم محبوب نیست، بلکه بین همکارانش هم چهره ای دوست داشتنی و مورد علاقه است. مجله ایده آل با این بازیگر معروف و محبوب به گفتگو نشسته است که بخشی از آن را در ادامه می خوانید:

آثار هنری نگاه کنید و کتاب جایزه بگیرید

از جواد رضویان پرسیدیم که چه شد سر از کافه و کافه داری درآورده، هر چند به نظر می رسد این روزها کافه و رستوران شغل دوم مورد علاقه هنرمندان است : "دغدغه من صرفا تاسیس یک کافه و صرفا کسب درآمد نیست. ما در اصل گالری کافه هستیم و تلاش مان بر این است که ، این جا برایشان پاتوقی جهت تبادل نظر و ارائه آثار باشد. این را هم تاکید کنم که این فعالیت فضایی را به وجود بیاوریم که دوستانی که علاقه مند به هنرهای تجسمی هستند، مانند دانشجویان هنر و هنرجویانها در زمینه هنرهای تجسمی است و صرفا به رشته خود من نقاشی محدود نمی شود. چون من فارغ التحصیل رشته نقاشی هستم.

کافه بروید وکار خیر کنید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید با حضور در گالری کافه می توانید کار خیر بکنید. " خیلی خوشحالم که گالری کافه زیر مجموعه خیریه حضرت زینب (س) است. این خیریه فعالیت های گسترده ای دارد؛ بنابراین دوستانی که به گالری کافه می آیند، می توانند اطمینان داشته باشند در این فعالیت های خیریه شریک هستند؛ زیرا بخشی از سود این مجموعه صرف امور خیریه می شود."

همه نقاشی هایم را فروختم

اکثر ما جواد رضویان را به عنوان یک بازیگر موفق می شناسیم، اما باور کنید او یک نقاش موفق هم هست. او د راین همه سالی که کار کرده، حتی یک تابلو نفروخته ندارد و تمام آثارش به فروش رفته است:" همیشه از نقاشی انرژی گرفته ام. به واسطه این که کار سینما و تلویزیون خیلی پر دغدغه و شلوغ است و در مقابل هنر نقاشی بسیار ساکت و منزوی است". اما شاید شما هم مثل ما علاقه مند هستید بدانید کی شاهد نمایشگاه آثار خود جواد رضویان خواهیم بود:" الان هیچ تاریخ مشخصی برای نمایشگاه خودم نمی توانم بدهم، ولی قطعا من این نیت را دارم که نمایشگاهی برگزار کنم. سبک نقاشی من الیستراسیون است. علاقه و رشته من تصویر سازی کتاب کودک است. من تابلوهایم را زیاد فروختم، ولی هیچ وقت یک کتاب کامل تصویرسازی نکردم. من تقریبا می توانم بگویم هیچ تابلویی ندارم و همیشه همه آثارم را فروختم."

هیچ وقت خودم را بازیگر ندانستم

کافه داری برای این ستاره طناز تجربه متفاوتی است:" جذاب ترین ویژگی این کار تماس و ارتباط رودررو و بدون واسطه با مردم است. همین طور می توانم توسط آنها نقد بشوم، بدون این که هیچ واسطه ای بین مان نباشد. من احساس می کنم چون برای مردم کار می کنیم بهترین منتقدهای ما مردم هستند. قبلا هیچ جایگاهی نداشتم که بتوانم با مردم چهره به چهره هم کلام باشم، این گالری کافه این فرصت را برای من فراهم کرده است. من هیچ وقت خودم را بازیگر ندانستم و همیشه در مقام یک هنرجوی بازیگری هستم که تلاش می کنم رشد کنم و یاد بگیرم. امیدورام که مردم هم در این مسیر کمکم کنند".

همچنان با تلویزیون کار نمی کنم

با جواد رضویان از آینده ماری اش در دنیای تلویزیون و سینما صحبت کردیم، اما ظاهرا همچنان تصمیم شان بر کار نکردن با تلویزیون استوار است." فعلا که با تلویزیون کار نمی کنم، اما فعالیتم را در سینما ادامه می دهم و به تازگی فیلم سینمایی را با اقای معیریان تمام کردم. فعلا تر جیح می دهم فعالیتی در تلویزیون نداشته باشم . هر چند که خودم را تا ابد و همیشه فرزند تلویزیون می دانم. به این علت با تلویزیون همکاری نمی کنم که دیگر بیشتر از این به من کم لطفی نشود. چند وقتی بود که خیلی زیاد به من کم لطفی شد. تاکید می کنم خیلی زیاد؛ خیلی چیزها را دیدم ولی دم نزدم. ولی واقعا دیگر تحمل نداشتم. همیشه عاشق تلویزیون بودم و هستم و دلم می خواهد آنجا کار کنم، اما دیگر تحمل نداشتم. خیلی با خودم کلنجار رفتم تا بگویم با تلویزیون کار نکنم. تازه باز هم تاکید کردم فعلا کار نمی کنم و نمی گویم هیچ وقت. قطعا اگر باز هم شرایطی فراهم شود که بتوانم از طریق تلویزیون خدمت مردم را بکنم قطعا این کار را می کنم. ولی فعلا ترجیح می دهم به واسطه کم لطفی ها و یک بوم و چند هوایی که در تلویزیون حاکم شده، فعلا با این رسانه کار نکنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.