سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴

اکران فیلم‌های جشنواره عمار در حرم امام رضا(ع)

جشنواره فیلم عمار

فارس: وحید عطایی، اکران‌کننده عمار گفت: نمایش فیلم‌های منتخب جشنواره عمار را از اوایل مهرماه در حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز کرده‌ایم و قرار است این برنامه به صورت دائمی باشد.

وحید عطایی، اکران کننده مردمی جشنواره عمار در سخنانی پیرامون نمایش فیلم های این جشنواره در حرم مطهر امام رضا (ع) گفت: برای اجرای درست و موفقیت آمیز این طرح دو رویکرد کلی داریم، به منظور حفظ ارتباط با اکران کنندگان و دیده شدن فیلم‌ها، بسته های اکران مردمی تدارک دیده‌ایم.

وی افزود: بعد از آماده شدن بسته‌ها، از طریق پیامک، اطلاع رسانی کردیم تا اکران کننده‌ها برای دریافت فیلم‌های عمار و نمایش آنها برای مردم منطقه و محله خود اقدام کنند.

این اکران کننده مردمی ادامه داد: هدف دیگر ما از طراحی این بسته‌های مناسبتی جشنواره عمار، رایزنی با مراکزی مثل حرم مطهر امام رضا (ع)، ترمینال های مسافربری، فرهنگسراها، آموزش و پرورش و... بود که ظرفیت و پتانسیل اکران این آثار را دارند.

عطایی خاطرنشان کرد: در همین راستا، طی صحبت‌ها و جلساتی که با مسئولان حرم امام رضا(ع) و آستان قدس داشتیم، پایگاه «آداب و زیارت» صحن جامع رضوی حرم در اختیار ما قرار گرفت و پس از آن، اکران فیلم های عمار را در آن آغاز کردیم.

وی در همین زمینه اضافه کرد: در ابتدا قرار بود در سالن همایش های آئینی واقع در حرم مطهر امام رضا (ع)، اکران فیلم داشته باشیم ولی مسئولان حرم گفتند در صورتی که استقبال خوبی از این آثار شود، سالن را در اختیار ما قرار می‌دهند.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: در ادامه این مسیر به دنبال کارهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی نمایش فیلم های جشنواره مردمی عمار در حرم امام رضا (ع) رفتیم که سایت اطلاع رسانی آستان، خبر شروع اکران فیلم ها را در حرم منتشر کرد. بعد از آن هم معاونت آستان قدس رضوی در یک برنامه تلویزیونی اقدام به معرفی و اطلاع رسانی درباره برنامه پخش فیلم های عمار در حرم امام هشتم کرد، البته ابتدا، قرار بود آقای «ابراهیم رئیسی» مسئول آستان، این کار را بکند.

این اکران کننده مردمی افزود: به خاطر اطلاع رسانی‌های مناسب اکران‌ها، استقبال از پایگاه آداب و زیارت به صورتی بود که با ازدحام جمعیت روبرو شدیم و بخشی از مردم، بیرون از محل نمایش، منتظر ورود و پخش مجدد فیلم‌ها می‌شدند.

عطایی یادآور شد: نمایش فیلم های منتخب جشنواره عمار را از اوایل مهرماه در حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز کرده‌ایم و قرار است این برنامه به صورت دائمی باشد. البته بازخورد خوب مردم از فیلم‌ها هم موجب حرکت امیدوارانه ما در این مسیر می شود.

این اکران کننده مردمی تصریح کرد: فیلم‌های داستانی «دایو» و «روبه قبله»، مستندهای «سید ابراهیم»، «آهنگر»، «مادرانه» و «با صبر زندگی» و انیمیشن‌های «نبرد خلیج فارس» و «مورچه و سلیمان»، «پرواز تا بی‌نهایت» و «آنتراکت»، از جمله آثاری هستند که تاکنون در حرم اکران کرده‌ایم.

عطایی ادامه داد: در کنار این برنامه، جلسات و گفتگوهایی را هم با ترمینال مسافربری مشهد انجام دادیم که حاصل آن، غرفه هایی بود که در اختیار ما قرار گرفت و قرار است تا در آنجا نیز اکران های فیلم عمار را آغاز کنیم.وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، ترمینال مسافربری مشهد قول نمایش این فیلم ها در اتوبوس‌های بین شهری را هم به ما داده است. همچنین برگزاری همایشی را هم با حضور رانندگان و عوامل ترمینال در برنامه داریم.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: بخش عمده این فعالیت ها بر عهده اکران کننده های مردمی عمار است تا ضمن نمایش این فیلم ها، مردم را با آثار این جشنواره آشنا کنند تا در نهایت شاهد وسعت گرفتن اکران‌ها و استقبال از این فیلم‌ها خواهیم بود.

وی در پایان گفت: در حال رایزنی و صحبت با حجت الاسلام وفایی، مدیر امور مساجد مشهد که سه هزار مسجد زیر نظر دارند، رایزنی کردیم تا ائمه جماعات این مساجد در اکران فیلم‌های جشنواره عمار همکاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.