دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳

سوالی که متولیان دولتی یک جشنواره باید پاسخ دهند

دلیل حضور یک متهم اقتصادی در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران چیست؟

حسین فریدون

سینماپرس: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی و انجمن سینمای جوانان باید خیلی صریح و شفاف دلیل دعوت و حضور یک متهم اقتصادی که با تودیع وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی از زندان آزاده شده است را در مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران توضیح دهند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، سی و چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در حالی شب گذشته در تالار اندیشه حوزه هنری به کار خود پایان داد که حضور یک متهم اقتصادی که اخیرا با حکم دستگاه قضا روانه زندان شده بود و با تودیع وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی به صورت موقت آزاد شده است باعث تعجب فیلمسازان کوتاه، کارشناسان، منتقدین و رسانه ها شد.

این که مسئولیت دعوت از مهمانان و مسئولان رده بالا در مراسم اختتامیه را چه کسی عهده دار بود محل بحث نیست اما نکته قابل تامل آنجاست که وزارت ارشاد، سازمان سینمایی و انجمن سینمای جوانان که متولی برگزاری این جشنواره بودند به چه دلیل از یک متهم اقتصادی در این مراسم دعوت بعمل آورده اند و جالب تر اینکه وی را در ردیف اول مراسم نشانده اند و حتی از وی برای حضور بر روی سن برای اهدای جوایز دعوت کردند.

رسانه ها و سینماگران منتظر پاسخ صریح و شفاف متولیان دولتی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در خصوصت چرایی دعوت از یک متهم اقتصادی را در اختتامیه یک جشنواره که از قضا هزینه اش از جیب بیت المال خرج شده است هستند.

سی و چهارمین دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران به دبیری سید صادق موسوی در حالی در تهران به کار خود پایان داد که به گواه منتقدین و رسانه های دلسوز تلخی، بی‌هویتی، تشتت مضمونی و ناتوانی در خلق فیلمنامه و روایت و قصه در آثار فیلمسازان جوان موج می‌زد و سازمان سینمایی و انجمن سینمای جوان به عنوان متولی فیلم کوتاه در کشور اصلاً به خودش زحمت هم ندادند برای درمان این بیماری‌های مزمن و کهنه چاره‌ای بیندیشند.

نظرات

  • محمد جواد ۱۳۹۶/۰۸/۰۲ - ۱۲:۴۸
    1 0
    دلیل: عادی سازی لابی گری نبود استراتژی درست و راهبردی هدایت خامدستانه جوانی که با فشار ایوبی روی این کار آمد و لیاقتش را ندارد.
  • شاهرخ ۱۳۹۶/۰۸/۰۲ - ۱۲:۵۰
    1 0
    سازمان آقای حیدریان نشتی هایش را این جور جاها نشان می دهد! برای همین است که امیدی به این بندگان خدا هم نیست. آدم های اصلی این سینما و نه حتی جناحی ها، بیرون نشستند اون وقت آقایان ... ای داد ...!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.