سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

واکنش جوان به حضور متهم اقتصادی در جشنواره فیلم کوتاه

اقدامی غیرمسئولانه و تحریک‌آمیز با دعوت بی ربط یک متهم اقتصادی در جشنواره سینمایی

حسین فریدون

سینماپرس: حضور حسین فریدون به عنوان یک متهم دانه درشت فساد اقتصادی و کسی که صرفاً با وثیقه خارج از زندان به سر می‌برد در محافل سینمایی موضوعی است که مایه حیرت شده است.

به گزارش سینماپرس، جوان نوشت: حضور حسین فریدون به عنوان یک متهم دانه درشت فساد اقتصادی و کسی که صرفاً با وثیقه خارج از زندان به سر می‌برد در محافل سینمایی موضوعی است که مایه حیرت شده است. 

دو روز پیش و در جریان برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران با کمال تعجب حسین فریدون در کنار سیدصادق موسوی، رئیس انجمن سینمای جوان و دبیر جشنواره دیده شد. جالب است که وی حین اهدای جوایز جشنواره به عنوان اهداکننده روی سن قرار گرفت و در کنار رئیس سازمان سینمایی، محمد مهدی حیدریان قرار گرفت.  در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های فساد مالی به نام حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهور در قوه قضائیه باز است و وی صرفاً با وثیقه میلیاردی تا انجام محاکمات و صدور حکم آزاد است؛ آزادی‌ای که طبق قانون و به طور قطع مشروط است و وی نمی‌تواند تا زمان صدور حکم، مانند افراد و شهروندان عادی و البته مانند یک مقام مسئول در جمهوری اسلامی نقش‌آفرین باشد. جالب است که وی در حال حاضر نیز هیچ سمتی در دولت ندارد، اما ظاهراً از نفوذ وی در دولت کاسته نشده است.  

دعوت از حسین فریدون به عنوان شخصیتی حقوقی در یک مراسم دولتی به طور قطع اقدامی غیرمسئولانه و تحریک‌آمیز تلقی می‌شود. در واقع شأن یک رویداد هنری و فرهنگی در ابعاد جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اجل از این است که به واسطه آن سوء‌استفاده جناحی به نفع یک فرد متهم و از نزدیکان دولت در آن صورت بگیرد.  حسین فریدون بی‌تردید به واسطه انتساب به رئیس‌جمهور پیش از این یکی از بانفوذترین افراد در دولت بوده است، اما این نفوذ قاعدتاً نباید در دوره‌ای که وی جزو متهمان پرونده فساد مالی است هم زمینه بروز داشته باشد، اقدام مدیران سینمایی دولت دوازدهم در دعوت از فریدون برای حضور در مراسم اختتامیه جشنواره‌ای دولتی بی‌تردید نوعی تطهیر فرد متهم قلمداد می‌شود و به احتمال زیاد به لحاظ حقوقی تبعات آن دامن افراد خاطی را خواهد گرفت.  باید از مدیر جوان و بی‌تجربه انجمن سینمای جوان که البته یک‌شبه ره صدساله را پیمود و بدون رزومه‌ای مشخص و اثرگذار مدیریتی دولتی را به خود اختصاص داد، پرسید که دقیقاً چه انگیزه‌ای باعث‌شده تا وی دعوت از متهم بزرگ فساد اقتصادی دولت را در جشنی که جنبه‌ای بین‌المللی دارد، لازم ببیند و وی را در کنار خود بنشاند. آیا حسین فریدون قرار است در دورانی که هیچ مسئولیت رسمی‌ای در دولت ندارد نیز از نفوذ خود برای حفظ یا ارتقای سمت برای این مدیر جوان و البته کارنابلد استفاده کند؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.