چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

وقتی دبیر بی تجربه و ضعیف جشنواره فیلم کوتاه توجیه می کند؛

متهم اقتصادی و اهدای جایزه «حقوق شهروندی» در یک جشنواره سینمایی!

مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران درباره حضور یک متهم اقتصادی در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: با توجه به اینکه «فریدون» به حوزه فیلم و سینما علاقه دارد، از وی برای حضور در مراسم اختتامیه این جشنواره دعوت کردیم تا جایزه بخش «حقوق شهروندی» را بدهد!

حضور حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهور در مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران برای اهدای جوایز یکی از بخش‌ها، مهم‌ترین حاشیه این جشنواره بود. چراکه وی نه تنها هیچ نسبت و ارتباطی با هنر و سینما ندارد که به فساد مالی هم متهم شده و به قید ۵۰ میلیارد تومان وثیقه آزاد است. دبیر این جشنواره در گفت‌وگو با کیهان درباره چرایی حضور این متهم اقتصادی به عنوان مهمان ویژه جشنواره فیلم کوتاه اظهار داشت: آقای فریدون علاقه‌مند به حوزه فیلم و سینما هستند. پارسال هم در اختتامیه جشنواره فیلم حقیقت به دبیری آقای طباطبایی نژاد حضور یافتند، همچنین در اختتامیه جشنواره فیلم فجر هم حضور یافتند و امسال هم به جشنواره فیلم کوتاه تهران آمدند. این علاقه ایشان به حوزه فیلم را نشان می‌دهد. به نظرم چیز جدیدی نیست و ایشان حداقل چهار یا پنج بار در اختتامیه جشنواره‌های سینمایی حضور پیدا کردند. اما با توجه به اینکه برای اولین بار پس از اتفاقاتی در جشنواره ما حضور یافتند، برای رسانه‌ها سؤال ایجاد شد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که در هیچ کدام از جشن‌های سینمایی مرسوم نیست کسی به صرف علاقه به سینما روی سن برود و به دیگران جایزه بدهد و این توجیه با هیچ عقل سلیمی سازگار نیست. از طرفی حضور حسین فریدون در اختتامیه‌های سینمایی در سال‌های گذشته نیز مورد انتقاد اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفته بود اما ظاهراً نفوذ برادر رئیس‌جمهور و انفعال برخی مسئولان سینمایی آن‌قدر هست که هر سال این چهره بیگانه با فرهنگ و هنر را در صدر مجلس بنشانند. چهره‌ای که به دلیل فساد گسترده اقتصادی حتی در دولت جدید نیز صاحب پست و سمتی نشده است.
گفتنی است برخی از عناصر سیاسی و خاصه افراد ورشکسته، به منظور انحراف افکار عمومی و جلب اعتماد مردم و کسب آبرو در محافل فرهنگی و هنری حاضر می‌شوند.

* کیهان

نظرات

  • محمد جواد ۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۱۳:۱۴
    1 0
    خدا از بانی این جابجایی های غیر کارشناسی و هر دم بیل بگذرد
  • ۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۱۶:۳۱
    0 0
    جناب آقای موسوی نابود کردن شخصیت حقوق انسانی زندگی وحیات همکاران یقینا واجب تر ولازم تر از مانور های «حقوق شهروندی»است ای کاش حضرت عالی در حد صفر درصد به موضوعات پیرامون خود فکر می کردی تا «حقوق شهروندی»
  • ۱۳۹۶/۰۸/۰۶ - ۱۴:۴۳
    0 0
    واقعا جابجايي فرخنده كيش مثل يك خودكشي بود ايوبي خيلي نامردي كرد در حق آقاي فرخنده كيش

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.