یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

فرزاد اژدری:

فیلم‌های کودک را با فرمول‌های قدیمی می‌سازند

فرزاد اژدری

مهر: کارگردان سینمای کودک و نوجوان با تاکید بر اینکه بدون سرمایه نمی توان فیلم تولید کرد توضیح داد چند فیلمنامه بدون سرمایه گذار برای تولید دارد.

فرزاد اژدری کارگردان سینمای کودک در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه چند فیلمنامه در گونه های مختلف آماده ساخت دارد، گفت: در حال حاضر تعدادی فیلمنامه با موضوعات کودک و اجتماعی آماده ساخت دارم، اما متاسفانه سرمایه‌گذار مناسبی برای این پروژه‌ها پیدا نکرده ام.

وی با تاکید بر اینکه اگر پول نباشد نمی توان هیچ فیلمی را جلوی دوربین برد، عنوان کرد: فیلمنامه هایی که در دست دارم پیش از این به نهادهای مختلف برای ساخت ارائه شده بود که متاسفانه برای تولید به نتیجه ای نرسیدم.

این کارگردان جوان با اشاره به اینکه یکی از فیلمنامه های کودکش دارای ویژوآل افکت قابل توجهی است، بیان کرد: متاسفانه وقتی نام ویژوآل افکت می آید بسیاری از افراد از سرمایه گذاری در آن فیلم پا پس می کشند، این درحالی است که با توجه به پیشرفت تکنولوژی دیگر هزینه‌های این بخش مثل گذشته زیاد نیست.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین ضرورت های تولید فیلم خوب داشتن فیلمنامه خوب است. من در مدت اخیر فیلمنامه های بسیاری خوانده و متوجه شدم که ضعف اصلی فیلمنامه ها حداقل در سینمای کودک و نوجوان این است که به این نوع از سینما نگاه تلویزیونی دارند.

اژدری در پایان گفت: فرمول ها و موضوع هایی که برای سینمای کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است، فرمول های کاملا قدیمی است و کسی دنبال موضوع های جدید نمی رود به همین دلیل اکثر فیلم های کودک و نوجوان بی بو و بی خاصیت شده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.