چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۸

آثار تصویری و بی توجهی به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع)/۳

همراه: فضای روشنفکرمآبانه حاکم بر سینما مانع از تولید آثار مناسب در رابطه با مسائل دینی و واقعه عاشورا و اربعین حسینی (ع) شده است

ابوالفضل همراه

سینماپرس: ابوالفضل همراه بازیگر سینما و تلویزیون در رابطه با بی توجهی حوزه تولید آثار تصویری به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) گفت: فضای روشنفکرمآبانه حاکم بر سینما مانع از تولید آثار مناسب در رابطه با مسائل دینی و واقعه عاشورا و اربعین حسینی (ع) شده است و این اتفاق بسیار شوم و دردناکی است که نیازمند تلاش مسئولان و دغدغه مندان اسلام و نظام برای برطرف شدن آن هستیم.

بازیگر فیلم سینمایی «رسوایی ۲» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه راجع به حماسه بزرگ راهپیمایی اربعین حسینی (ع) هنرمندان و مدیران سینمایی چندین گام از مردم عقب مانده اند. این در حالی است که افرادی که در حوزه فرهنگی فعالیت می کنند بایستی همواره چندین گام جلوتر از سایرین باشند. پز و ادای روشنفکری که این روزها در سینما و به طور کل فضای هنری و فرهنگی کشور ما باب شده است مانع از آن می شود تا افراد برای تولید و عرضه آثار مرتبط با دین و بزرگان دینی از خود اهتمام جدی نشان بدهند و از این رو نهادهای ناظر بر عملکرد دستگاه های فرهنگی کشور باید تدبیر جدی در این زمینه اتخاذ نمایند تا ما دیگر شاهد این عملکرد در دستگاه های فرهنگی زیرمجموعه دولت نباشیم.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: از سوی دیگر متأسفانه برخی از افراد در کشور ما وجود دارند که وقایع مهمی همچون اربعین حسینی (ع) را با مسائل سیاسی و جناحی ادغام می کنند در صورتی که حماسه ای مانند راهپیمایی اربعین متعلق به هیچ گروه، نهاد، حزب و ارگان خاصی نیست و پدیده ای است که با ریشه و خون یکایک مردم حسینی (ع) کشور ما عجین شده و متعلق به همه ملت است.

همراه تأکید کرد: خوشبختانه ما همه ساله شاهد حضور خودجوش تعداد کثیری از مردم با گرایشات مختلف سیاسی و جناحی و حتی اقلیت های دینی در این حماسه هستیم و حتی بسیاری از هنرمندان و فعالان سینمایی نیز در این راهپیمایی بزرگ شرکت می کنند اما بی تدبیری و ناآگاهی مدیران سینمایی مانع از آن شده تا ما بتوانیم آثار مناسب سینمایی، تلویزیونی، مستند و... درباره این حماسه بزرگ تولید کنیم و آن ها را به جهانیان عرضه نماییم.

بازیگر سریال تلویزیونی «شیوع» سپس با بیان اینکه اربعین بزرگترین پدیده اجتماعی قرن است اظهار داشت: قطعاً اگر آمریکا و هالیوود شاهد چنین اتفاق بزرگی که در راستای دین و تفکرات شان است بودند تاکنون صدها فیلم و سریال در این باره ساخته بودند و چنین سوژه مهمی را که از آن می توان در قالب های مختلف آثار هنری و تصویری استفاده کرد دستمایه ای برای تولید فیلم های شان قرار می دادند اما متأسفانه ما شاهد آن هستیم که چنین سوژه نابی به دلیل بی خردی مدیران فرهنگی مان در حال از دست رفتن است و در عوض آن سینمای مان سرشار از فیلم های سیاه، تلخ و ضد مخاطب شده است.

همراه در خاتمه این گفتگو متذکر شد: بنده معتقدم این وظیفه مسئولان سینمای کشور است که هنرمندان را ترغیب و تشویق برای تولید چنین آثاری کنند و باید همه امکانات را در اختیار هنرمندان دغدغه مند قرار دهند تا ما بتوانیم شاهد تولید آثار تصویری مرتبط با این موضوعات مهم دینی و مذهبی در کشورمان باشیم. اگر مدیران سینمایی به جای ریخت و پاش های آنچنانی و برگزاری جشنواره های بی ارزش که مانند قارچ در کشورمان رشد کرده بودجه های خوبی را در اختیار سینماگران بگذارند تا چند سال آینده ما می توانیم با تولید فیلم های بی نظیری راجع به اربعین حسینی (ع) این واقعه را به همه جهانیان بشناسانیم. ای کاش مدیران وزارت ارشاد تورهایی در طول سال برای حضور هنرمندان، اصحاب رسانه و... برای حضور در کربلا برگزار می کردند قطعاً این اتفاق می توانست باعث تولید آثار ارزشمندی در این حوزه بشود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.