دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

باحضور رئیس پلیس تهران و هنرمندان

۵ میلیون سی دی فیلم‌های غیرمجاز امحا شد/ انتشار فیلم در فضای مجازی پرهزینه تر از خرید فیلم است

سردار حسین رحیمی در مراسم امحاء سی دی های غیر مجاز

سینماپرس: صبح امروز ۱۵ آبان در عملیاتی با حضور مسئولان بخش انتظامی و وزارت ارشاد بخشی از فیلم های قاچاق غیرمجاز امحا شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، صبح امروز دوشنبه ۱۵ آبان ماه مراسم امحای فیلم های قاچاق با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق فیلم و نیروی انتظامی‌ و با حضور مهدی یزدانی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، سردار حسین رحیمی رییس پلیس تهران بزرگ، سردار علیرضا لطفی، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، محمدحسین فرح بخش، علیرضا شجاع نوری، پژمان بازغی، بهرام رادان، حبیب الله کاوش و جمعی دیگر از هنرمندان در محل پلیس اطلاعات و امنیت برگزار شد.

در ادامه با حضور سردار حسین رحیمی رییس پلیس تهران بزرگ، سردار لطفی رییس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ فیلم های توقیف شده نشان داده شد و سپس از سوی مهدی یزدانی توضیح هایی درباره این فیلم ها ارایه شد.

سردار حسین رحیمی رییس پلیس تهران بزرگ در حاشیه این مراسم گفت: کار تحقیقاتی این عملیات در ۴۸ ساعت گذشته انجام و بیش از ۱۱ میلیون سی دی غیرمجاز، مبتذل و مستهجن توقیف شد که امروز بیش از ۵ میلیون سی دی با حضور مقامات قضایی و ارشاد امحا می شود. در این عملیات ۴۰۰ واحد مرکز فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت که اکثر این واحدها فاقد مجوز بودند و به کپی غیرمجاز آثار ایرانی و توزیع فیلم های خارجی می پرداختند. 

وی با اعلام اینکه در این عملیات ۷۰۰ دستگاه تکثیر توقیف شد، بیان کرد: امیدواریم در این زمینه برخورد قاطع صورت گیرد و سینماگران از این طریق حمایت شوند تا بعد از تولید فیلم دچار ضرر نشوند. ضمن اینکه در این عملیات بازی های کامپیوتری مخصوص کودکان را هم کشف کردیم که این بازی ها دارای موارد ضداخلاقی و شیطان پرستی بودند بنابراین امیدواریم با کمک مردم، پلیس، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروهای قضایی جلوی این روند را بگیریم.

رییس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بیش از هر چیز نیازمند شناسایی مراکز اصلی قاچاق هستیم، گفت: در این زمینه چیزی به عنوان شبکه ساماندهی شده وجود ندارد و افراد در خانه و در مغازه های مختلف دست به انتشار غیرمجاز زده اند و هیچ گروه سازمان یافته ای در این زمینه وجود ندارد.

رحیمی نیز در پایان گفت: انتشار فیلم در فضای مجازی معمولا به نفع مصرف‌ کنندگان فیلم نیست و پرهزینه تر از خرید فیلم است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.