یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷

سید جواد هاشمی: کارهای آینده‌ام بر جلوه‌های ویژه متمرکز می‌شود

جدیدترین خبر از فیلم «آهوی پیشونی سفید»

پشت صحنه فیلم سینمایی پیشونی سفید۲

سینماپرس: تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی «آهوی پیشونی سفید» گفت: در کارهای آینده‌ام تا ۸۰ درصد از جلوه‌های ویژه استفاده می‌کنم.

سید جواد هاشمی، درباره اقبال کم ژانر کودک و نوجوان در سینمای ایران، گفت: ما زمانی که «آهوی پیشونی سفید۱» را می‌ساختیم، می‌دانستیم که شرایط چگونه است. ساخت اثر در ژانر کودک و نوجوان بسیار سخت است؛ اما خوشبختانه خود فیلم به داد خودش رسید و بچه‌ها ما را ترغیب کردند که قسمت دوم «آهوی پیشونی سفید» را بسازیم. برایم بسیار جالب بود که برای ساخت قسمت دوم «آهوی پیشونی سفید» به راحتی آب خوردن سرمایه‌گذار پیدا شد. انگار که شرایط منتظر بود تا من کار را شروع کنم. در حال حاضر من چند سرمایه‌گذار دارم که نمی‌خوامشان چون سرمایه به میزان کافی فراهم شده است. ما سرمایه‌گذارانی دارم که به هیچ عنوان به بازگشت سرمایه خود فکر نمی‌کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که ساخت سری دوم همیشه سخت بوده، چرا که با سری اول آن مقایسه می‌شود و فیلمسازان همیشه نگران این بوده‌اند که سری دوم از سری اول کم اقبال‌تر باشد، شما چنین انگاره‌ای نداشته‌اید؟، بیان کرد: یکی از دلایلی که باعث شد من ساخت سری دوم «آهوی پیشونی سفید» را پنج سال به تعویق بیندازم، همین موضوع بود. در بسیار از پروژه‌های سینمایی دنیا ساخت سری دوم و سوم یک فیلم سینمایی سخت بوده‌ است؛ بسیاری از آنها هم در گیشه شکست خورده است. ما در این پنج سال داستانی را نوشتیم که برای بچه‌های امروزی جذاب باشد. به نظرم با توجه به استفاده از جلوهای ویژه مناسب، سری دوم «آهوی پیشونی سفید» به مراتب از سری اول آن بهتر خواهد بود.

هاشمی درباره جلوه‌های ویژه فیلم سینمایی «آهوی پیشونی سفید۲» اظهار کرد: با توجه به این که در کشورمان جلوه‌های ویژه نتوانسته است به جایگاهی در دنیا دارد دستیابد؛ اما به معتقدم که آقای امامی که مسئولیت جلوه‌های ویژه فیلم سینمایی «آهوی پیشونی سفید» را برعهده دارند، کار تازه‌ای در این عرصه ارائه خواهند داد. ۴۰ درصد از سری دوم فیلم سینمایی «آهوی پیشونی سفید» را جلوه‌های ویژه تشکیل می‌دهد؛ این موضوع در حالی است که ما در سری اول این فیلم تنها پنج درصد از جلوه‌های ویژه استفاده کردیم. در کارهای آینده‌ام تا ۸۰ درصد از جلوه‌های ویژه استفاده می‌کنم.

فیلمبرداری این اثر در حالی به نیمه راه رسیده که حسام نواب صفوی این بار در نقش "بــَـبرِ وکیل مدافع" جلوی دوربین رفته است.

حسام نواب صفوی در این اثر با گریم و لباسی متمایز و جذاب ایفاگر نقش وکیل مدافعِ پیشونی طلا (مادر آهوی پیشونی سفید) می باشد.

طراحی گریم نواب صفوی و دیگر بازیگران این اثر موزیکال را "شهرام خلج" و طراحی لباس آن را "سحر گوران" عهده‌دار هستند.

در  خلاصه‌ داستان "آهوی پیشونی سفید۲" آمده است:

از داخل یک غار، "اختاپوس" امورات قلعه را فرمانروایی می‌کند، او برای به دام انداختن آهوها و نوشیدن عصاره تن آن‌ها "بل بله" را به خدمت در آورده اما آهوها با نقشه‌ "پیشونی‌ سفید" از قلعه فرار می‌کنند. از طرفی مادر "آهوی پیشونی‌ سفید" برگشته تا آهو را از پدر خوانده‌اش بگیرد و "پیشونی‌سفید" به دلیل رنجش از سالار، می‌خواهد به پیش مادرش بازگردد اما...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.