یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

پیدا کردن نمایشنامه‌ای تازه از نیما یوشیج

نیما یوشیج

سینما پرس: از سری آثار زنده‌یاد نیما یوشیج که با همکاری فرزند او از طرف انتشارات رشدیه به چاپ می‌رسد، نمایشنامه‌ای است که احتمال می‌رفت در رویدادی سوخته باشد و برای نخستین بار منتشر می‌شود.

به گزارش سینما پرس، انتشارات رشدیه با همکاری فرزند زنده‌یاد نیما یوشیج، کلیه مجموعه آثار منثور پدر شعر نو را در مجموعه‌ای کامل چاپ می کنن. از جمله آثار ارزشمند در این مجموعه، نمایشنامه‌ای است که تاکنون به چاپ نرسیده و گمان می‌رفت که در حادثه‌ای سوخته باشد. این نمایشنامه به نام «خواهش می‌کنم» ، در ۳۰ صفحه نگاشته شده و توسط فرزند او در اختیار انتشارات رشدیه قرار داده شد.

از دیگر آثار منثوری که در این مجموعه برای اولین بار به چاپ می رسید، داستان‌های کوتاهی است با عناوین «مسافرت دکتر چیل‌وندی»، «عروسک پشت پرده» و «خر مشهدی احد». دیگر داستان‌های یوشیج که برای گروه سنی کودکان نوشته شده و طی سال‌های گذشته به صورت پراکنده از سوی ناشران مختلف به چاپ رسیده است، در این مجموعه منتشر خواهد شد. این برای نخستین‌بار است که مجموعه آثار منثور نیما یوشیج در مجموعه‌ای کامل به چاپ خواهد رسید.

انتشارات رشدیه مجموعه منثور از آثار نیما یوشیج تا یک‌هفته دیگر روانه بازار کتاب می کند.

علی اسفندیاری مشهور به نیما یوشیج، در ۲۱ آبان ۱۲۷۴ در دهکده یوش از توابع شهرستان نور استان مازندران به دنیا آمد. او بنیانگذار شعر نو فارسی است. او با مجموعه تأثیرگذار «افسانه» که مانیفست شعر نو فارسی بود، در فضای راکد شعر ایران، انقلابی به پا کرد. نیما آگاهانه تمام بنیادها و ساختارهای شعر کهن فارسی را به چالش کشید. هرچند نیما بیش از هرچیز به تأثیرش در شعر معاصر شهره است،‌ اما آثار متعددی از او در قالب داستان، نمایشنامه، سفرنامه و مقاله برای گروه‌های سنی مختلف در دست است که هر کدام از آنها حکایت از توانایی نیما در حوزه‌های مختلف ادبی دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.