دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

رییس شبکه نور آمریکا؛

رسانه‌های غربی نمی‌خواهند صلح مسلمانان را نشان دهند

ریکاردو

سینماپرس: رییس شبکه نور آمریکا در اکوادور درباره راهپیمایی اربعین گفت: که غرب نمی خواهد مسلمانان را در حالتی که با هم در صلح و صفا و آرامش و امنیت هستند، نشان دهد.

اگرچه بایکوت حماسه پیاده روی اربعین، این اتفاق بزرگ توسط رسانه های غربی به شکلی کاملا متحد ادامه دارد اما سفرکنندگان غربی این پیاده روی از تمام دنیا برای حضور در این پیاده روی ابراز دلبستگی و محبت می کنند.

امسال با حمایت سازمان هنری رسانه‌ای اوج، برخی حاضران بین‌المللی و همچنین غیرمسلمان پیاده‌روی اربعین حسینی به دعوت کمپین «حسین عشق بین‌المللی» (Hussain the International Love) به این راهپیمایی آمدند. ریکاردو اولکوانگو سفیر اکوادور در بولیوی و رییس شبکه نور آمریکا در اکوادور است. این فعال سیاسی اجتماعی از چهره های مطرح و فعال در آمریکای لاتین است که فرصت کرده در راهپیمایی اربعین حضور پیدا کند.

ریکاردو درباره عشق به امام حسین(ع) و اینکه جمعیت قابل توجهی در راهپیمایی حضور پیدا می کنند، بیان کرد: من هیچ رهبری را مانند امام حسین(ع) نمی بینم که از جهت اصالت بخشیدن به هویت بتواند مردم را در کنار هم جمع کند. در واقع این جمعیت تنها به یک دلیل و آن هم اصالتی که موضوع امام حسین(ع) دارد، جمع می شوند.

این فعال رسانه ای- سیاسی در مورد اثرات این سفر در فعالیت های آتی یادآور شد: تجربه ای که در این سفر کسب شد، کمک می کند تا به مردم آمریکای لاتین بیشتر درباره این راهپیمایی بگوییم و افکار عمومی را متوجه این اتفاق و واقعه بزرگ بکنیم و از طریق شبکه بتوانیم این واقعه بزرگ را انعکاس بدهیم.

وی درمورد وجوه بارز این پیاده روی هم گفت: در پیاده روی اربعین اینطور نبود که همه مردهای تنومند باشند. خود این پیاده روی نشان داد، وقتی همه حضور پیدا کنند همه چیز زیباتر می شود. در این راهپیمایی هم زن و مرد و بچه و میلیون ها نفر دیگر به همین شکل حضور یافتند. در وهله اول چیزی که به ذهن انسان می رسد، آرامشی است که در این سفر وجود دارد. راحتی و امنیتی که میان مردم وجود دارد و همه زائران با همین حس و حال راحتی به این سفر می آیند و سخت نمی گیرند. این برای من هم حس خوبی ایجاد می کند چراکه امنیت بزرگترین پیام راهپیمایی اربعین است.

ریکاردو درباره چرایی بایکوت این اتفاق عظیم توسط رسانه های غربی نیز عنوان کرد: عمده رسانه های دنیا به این دلیل شکل گرفته اند که از منافع امپریالیست دفاع کنند به همین دلیل اتفاقاتی را که در آن نگاه آگاهی بخشی، مبارزه و دفاع از حقیقت را دارد، بایکوت می کنند.

این فعال رسانه ای آمریکای لاتین در پایان افزود: این رسانه ها تصویر غلط و اشتباهی از مسلمانان نشان می دهند به طوری که گویا همه مسلمانان خشونت طلب و تروریسم هستند. به همین دلیل نمی خواهند مسلمانان را در حالتی که با هم در صلح و صفا و آرامش و امنیت هستند، نشان دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.